So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

S katero obliko podjetja v tujino?

Čas branja: 2 min
27.11.2013  11:44
S katero obliko podjetja v tujino?

Po uspešnem prodoru v tujino se podjetnik navadno vpraša, ali je v neki državi smiselno odpreti predstavništvo ali pa poslovanje nadgraditi s podružnico ali hčerinskim podjetjem.

»Enoznačen odgovor na to ni mogoč, saj je primerna oblika zastopanosti na trgu precej odvisna tudi od države, v kateri poslujemo, ne le od poslovnega modela, ki ga zasleduje podjetje, in načrtovanega obsega poslovanja na ciljnem trgu,« pravi Matej Rogelj, namestnik direktorja Centra za mednarodno poslovanje na GZS.

Sam proces internacionalizacije je večplasten, začne se s posrednim ali neposrednim izvozom, različnimi pogodbenimi oblikami sodelovanja, franšizingom, skupnimi vlaganji, vse do odprtja podjetja oziroma podružnice na tujem, dodajajo na javni agenciji SPIRIT Slovenija.

Da bodo koristi večje od bremena

V nekaterih državah je lokalna poslovna enota sploh pogoj pri izvedbi pridobljenih večjih javnih naročil. Vendar pa ustanavljanje podružnice ali hčerinskega podjetja brez razmeroma utečenih ali realno obetavnih poslov ni smiselno, saj stroškovno in organizacijsko breme lahko izniči dohodke, pravi Rogelj. Navzočnost z eno od oblik podjetja na tujem trgu omogoča tudi lažje izvajanje in nadzor nad proizvodnimi, prodajnimi in trženjskimi dejavnostmi, celosten pregled nad dogajanjem na trgu, nedvomno pa tudi lažjo zaščito blagovnih znamk in patentov.

Podjetju sta s tem omogočena tudi hiter odziv pri morebitnih spremembah na njihovem področju in prilagoditev poslovanja. Vsekakor ustanovitev podjetja v tujini zahteva veliko angažiranost pri izbiri zaposlenih, da ti dobro poznajo lokalni trg, izdelke ali storitve podjetja in so vredni zaupanja. Domače podjetje pa mora biti v nenehni navezi s podružnico zaradi podpore in nadzora poslovanja, opozarjajo na agenciji SPIRIT.

Predstavništvo

Predstavništvo v tuji državi ima navadno pooblastilo, da nastopa v imenu matičnega podjetja in za njegov račun. Rabi predvsem kot komunikacijsko orodje med matičnim podjetjem v Sloveniji in tujim trgom; njegov namen je zbiranje in posredovanje informacij o poslovnih priložnostih tako za matično podjetje kot za morebitne poslovne partnerje, pospeševanje uvoza in izvoza ter izvajanje tehnične in finančne podpore pri sodelovanju med matičnim podjetjem in podjetji v tujini. Predstavništvo se ne ukvarja s komercialnimi posli in tako ne pridobiva prihodkov. Večina tujih pravnih redov njegovega statusa posebej ne ureja in opredeljuje, a ker nima statusa pravne osebe, ne more samostojno nastopati v lokalnem poslovnem prometu. Posle splošnega trgovinskega zastopanja, agenture ali posredovanja urejajo splošni predpisi, ki urejajo trgovsko zastopanje oziroma zastopniške pogodbe.

Hčerinsko podjetje

Je samostojna pravna oseba, kar pomeni, da matično podjetje ni odgovorno za poslovne dogovore, ki jih sklene hčerinsko podjetje. To zagotavlja določeno stopnjo zaščite za ustanovitelja. Hčerinsko podjetje ima sedež v tuji državi in se v tej državi večinoma šteje kot domače podjetje. Matično podjetje je lahko njen ustanovitelj ali pa večinski lastnik in nosilec upravljavskih pravic. Hčerinska družba je od matice odvisna le v ekonomskem in posledično strateškem smislu, sicer pa deluje povsem samostojno in v okviru korporacijskih, gospodarskih, davčnih in statusnih značilnosti pravnega okolja, v katerem je bila ustanovljena. Tudi ustanovitev hčerinske družbe poteka v skladu s pravom države, v kateri ima to novoustanovljeno podjetje sedež.

Podružnica

Podružnica s pravnega vidika ni samostojna entiteta, temveč je le lokacijsko in organizacijsko ločena poslovna enota matičnega podjetja, ki v pravnem prometu nastopa v imenu matičnega podjetja in za njegov račun. Drugače od predstavništva ima podružnica vseeno višjo stopnjo samostojnosti, vendar ob prenehanju matične družbe ne more neodvisno nadaljevati svoje dejavnosti. Praviloma deluje le v okviru matičnega podjetja in po zakonih, ki veljajo v državi, iz katere izvira matica. V državi, v kateri deluje, ima navadno pooblaščenega predstavnika, ki ima v tej državi tudi stalno prebivališče. Pri ustanovitvi podružnice ustanovitveni kapital navadno ni potreben, zadostuje že vpis v sodni register države, kjer se podružnica ustanavlja; registrirana je le za dejavnosti, za katere je registrirana matična družba. Sodi med manj pogoste oblike nastopanja na tujih trgih, saj podjetje z ustanovitvijo hčerinske družbe precej zmanjša morebitno odgovornost; v primeru tožbe, v nasprotju s podružnico, hčerinska družba odgovarja zgolj s svojim lastnim premoženjem.

Avtorica: Stela Mihajlović

Članek je bil objavljen 27. novembra na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...