So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kaj je skoraj 400 študentov ustvarilo v 54 urah

Čas branja: 4 min
24.11.2013  17:25  Dopolnjeno: 24.11.2013 19:32
Kaj je skoraj 400 študentov ustvarilo v 54 urah

Skoraj 400 študentov je ta konec tedna 54 ur na petih lokacijah po Sloveniji v okviru Startup Weekenda razmigavalo sive celice. Ciljev so imeli udeleženci veliko, vse je pa odlikovala želja po novih doživetjih, spoznanju osnov podjetništva ter ustvarjenju nečesa novega v le 54 urah. Kako so bili uspešni bo pokazal čas, v nadaljevanju pa vam predstavljamo devet projektov iz dogodka, ki je potekal v Tehnološkem parku v Ljubljani.

Zmagovalec Start-up weekenda v Tehnološkem parku je ekipa deTENS, drugo mesto je osvojila ekipa SUNiT, tretje pa Checkster.

tehnološki park startup weekend
Startup Weekend se je tokrat odvijal na petih lokacijah, na sliki so mladi podjetniki v Tehnološkem parku Ljubljana.

DooFood - Pametni krožnik

Bolečino mladi podjetniki, ki so razvili mobilno aplikacijo DooFood, vidijo v dejstvu, da si vse več ljudi tehta hrano za obroke. Ker je to opravilo zamudno in površno, so želeli podjetniki vse poenostaviti. Želijo torej razviti poseben kronik, ki stehta vsak vaš obrok in prek modrega zoba to sporoči aplikaciji na pametnem telefonu. Aplikacija ima več drugih funkcij: vodi dnevnik, svetuje glede na obnašanje potrošnika... Ciljni trg so športniki (predvsem obiskovalci fitnesa) ter mlade ženske, ki skrbijo za prehrano. Konkurenca sicer je in trg je že razvit, vendar so na podlagi lastnih anket ugotovili, da v Sloveniji ni povpraševanja, zato je zaključek njihovega dela v 54 urah, da ni poslovne priložnosti na tem področju.

JustFailed - učenje na podlagi neuspeha

Skupina JustFailed je predstavila spletni  iskalnik oziroma bazo podatkov o propadlih podjetniških  idejah, na katerih bi se bodoči podjetniki lahko učili. Poleg tega bi iskalnik omogočil izmenjavo mnenj in omogočil dostop do izkušenj inovatorjev in podjetnikov. "Razvoj inovacij je drag proces, ki ima nizko stopnjo uspešnost. Samo pet odstotkov idej se uspe realizirati," je povedala Mojca iz skupine. Ciljajo na mlada podjetja, inovatorje in pa tudi večja podjetja. Med potencialnimi partnerji vidijo tiste, ki tako ali drugače aktivno podpirajo podjetništvo "Na ta način bi tudi prišli do baze uporabnikov. Kasneje bi našo rešitev tržili z mesečnimi oziroma letnimi naročninami," je še dejala in dodala, da konkurenca majhna, saj se večina podobnih rešitev osredotoča na uspešne ideje in ne obratno.

Toplr - inovativni obešalnik

Ljudje imajo težavo, da svojih oblačil nimajo kam obesiti, obešalniki pa so večinoma nefunkcionalni in estetsko neprivlačni, zato mladi podjetniki ponujajo obešalnik Toplr. Obešalnik je izdelan iz slovenskega lesa in brez vijakov. Zaradi svoje stožčaste oblike je po zagotovilih ekipe primeren za obešanje vseh kosov oblačil, pa tudi torbic in čevljev. Prototip, ki so ga predstavili, je izdelan iz bukovega lesa, Toplr pa bi kasneje ponujali tudi v hrastovem in češnjevem  lesu. Ciljajo na ljudi, ki imajo višje dohodke in večja stanovanja ter tiste, ki imajo veselje do lesa. Predvidevajo, da obešalniki predstavljajo dva odstotka 150 milijardnega trga s pohištvom. Toplr je predprodaji že na voljo, in sicer za 99 evrov, v maloprodaji pa bo na voljo za 180 evrov. V prihodnosti imajo namen postaviti spletno stran.

Elvisa Basilović
Elvisa Basilović, Tehnološki park Ljubljana

"Zelo zadovoljna sem s celotnim projektom, saj se ga je udeležilo več kot 280 študentov, ki so predstavili več kot 80 idej. Lepo je videti celotno dvorano mladih, ki razvijajo svoje talente. Namen dogodkov je predvsem razvijanje podjetniškega razmišljanja, seznanitev z novimi metodologijami za razvoj idej ter širjenje obzorij in vzpostavljanje kontaktov. Startup vikend Slovenija je prvi tovrsten dogodek v Sloveniji in veselimo se ponovitve in novih idej predvidoma marca 2014."

CityMission

Bolečino uporabnika, ki jo želi rešiti ekipa izza CityMission, je prevelik obseg informacij s katerimi se soočajo turisti, ko obiščejo nov kraj. Zato so razvili aplikacijo, ki uporabnike prek različnih izzivov vodi po željeni destinaciji. Podjetniki torej želijo uporabnikom omogočiti zabavnejše raziskovanje tujine, hkrati pa jih tudi motivirati prek nagrad za uspešno opravljeno misijo. Denar v projektu vidijo na strani podjetij, ki bi plačevala, da so del misij in hkrati dajala tudi nagrade. Ciljna publika so predvsem mladih, podjetniki so namreč ugotovili, da kar 90 odstotkov mladih potuje v lastni režiji. Ustvarjalci CityMission se želijo širiti tudi v tujino, pogledujejo pa tudi na druga področja, kot so sejmi in konference. Konkurenca sicer že obstaja, vendar po besedah ustvarjalcev CityMission izstopa zaradi dejstva, kako obravnavajo uporabnika. Večina dosedanjih aplikacij uporabniku točno določi pot, medtem ko CityMission pušča uporabniku prosto pot in veliko več svobode.

ItFits!

Največji problem pri spletnem nakupovanju je nezmožnost pomerjanja bolečin pred nakupom, menijo avtorji aplikacije ItFits!. Uporabnik aplikacije lahko zato ustvari svoj digitalni jaz v 3D prostoru, prek katerega potem lahko virtualno preizkuša oblačila. Denar vidijo na strani spletnih trgovin, saj bi lahko z uporabo njihove aplikacije zmanjšali število vračil za pet odstotkov. Po podatkih podjetnikov je kar tretjina oblačil vrnjenih, predvsem zaradi neustreznih velikosti. Telo bo aplikacija zmerila prek kamere in na podlagi podatkov naredila 3D model telesa.

CO2LOR - merjenje onesnaženosti zraka v prostoru  

V prostoru je zrak od trikrat do petkrat bolj onesnažen, zato mladi podjetniki ponujajo okroglo napravo CO2LOR, ki s spreminjanem barve opozarja na stopnjo onesnaženosti zraka. Njihovi potencialni kupci so ljudje, ki so ozaveščeni o težavi oziroma imajo zdravstvene težave, povezane s kakovostjo zraka. Priznavajo, da konkurenca obstaja, a svojo dodano vrednost vidijo tem, da naprava meri več parametrov, poleg CO2 tudi temperaturo in vlago, ter enostavnost za uporabo. Dizajn bi lahko prilagajali, izdelek bi denimo lahko ponujali tudi v obliki obešalnika. Materialni stroški so po njihovih besedah majhni, okoli pet evrov, izdelek pa bi prodajali po 50 evrov.

SUNiT - sistem za naravno prebujanje

Ker ima 84 odstotkov ljudi težave s prebujanjem, ob tem pa je pomembno iz katere faze spanca se prebudimo, mladi inovatorji ponujajo sistem SUNiT, ki meri optimalen čas prebujanja. Sistem je povezan je z budilko in svetlobnim napravami. SUNiT nato simulira sončni vzhod in zahod ter zvoke narave, ki omogočijo prijetnejše zbujanje. Ciljajo na inovativne hotele, analiza trga je namreč pokazala, da imajo hoteli potrebo po tovrstnih izdelkih, ki bi jih prodajali za 190 evrov. Člani ekipe sicer priznavajo, da podobni produkti že obstajajo, a ob tem poudarjajo, da tako celovite rešitve še nihče ni ponudil.

deTENS - fizioterapevt na dotik

Sodobni način življenja od ljudi terja, da so ves čas več kot 100-odstotno predani različnim aktivnostim. Posledica česa je vse več bolezni in poškodb, zaradi česar se vse več ljudi posveča zdravju. Zato vse več ljudi obiskuje različne zdravnike, tudi fizioterapevte. Ker pa je časa vse manj, so mladi podjetniki razvili sistem deTENS, ki bi uporabniku omogočal terapije kar doma. Razvili so posebno aplikacijo za mobilne telefone ter poseben sistem elektrod, ki ga povežeš z mobilnikom. Gre torej za voden sistem električne stimulacije, ki naj bi lajšale bolečine. Mladi podjetniki so se že povezali s slovenskimi fizioterapevti, s produktom (ki naj bi po prvih pričakovanjih stal 99 dolarjev) ciljajo na svetovni trg.

Checkster - naj prijatelji povedo, kako dobro zgledate

Ljudje pogostokrat potrebujemo modni nasvet. Checkster zato ponuja aplikacijo, s katero objavljamo svoje slike, ki jih nato ocenijo prijatelji oziroma spletna skupnost, možno pa je tudi komentiranje. Ekipa zagotavlja, da je analiza trga pokazala, da si ljudje želijo tovrstnih rešitev. Od konkurence se razlikujejo med drugim tako, da ponujajo anonimnost. Oglaševali se bodo po (spletnih) trgovinah in mikroblogih, kasneje pa se želijo osredotočiti na mikrotransakcije. Trenutno  imajo razvit dizajn, za razvoj same aplikacije pa potrebujejo določen začetni kapital.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...