So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako do sprejema v londonski podjetniški pospeševalnik Wayra

Čas branja: 4 min
24.11.2013  12:05  Dopolnjeno: 24.11.2013 12:06
Kako do sprejema v londonski podjetniški pospeševalnik Wayra

Največji podjetniški pospeševalnik na svetu Wayra je v svoj londonski inkubator sprejel kar tri slovenska startup podjetja. Mladi slovenski podjetniki so nam zaupali zakaj sploh Wayra, kako so se pripravljali na predstavitev podjetja ter podali nasvet kako uspeti.

Med več kot 3.500 prijavljenimi so si od slovenskih start upov izbor v Wayro prislužili podjetniki iz MIDS-a, kjer razvijajo storitve iHELP za učinkovitejšo pomoč ob srčnem zastoju in za zvišanje stopnje preživetja, iz Avente+, kjer so razvili aplikacijo Peekster, ki bralca tiskanega članka s pomočjo telefonske kamere poveže z digitalno različico le tega, ter iz Jollydecka, spin-off-a podjetja Neonardi, ki podjetjem nudi e-učenje zaposlenih.

»Mladim podjetnikom bi svetoval, da sama zamisel ni dovolj. Wayra išče ekipo, ki iz ideje naredi glo
»Mladim podjetnikom bi svetoval, da sama zamisel ni dovolj. Wayra išče ekipo, ki iz ideje naredi globalno zgodbo,« pravi Andraž Ogorevc iz iHelpa.

Zakaj sodelovati v Wayri

»Glede na to, kaj nudi izbranim podjetjem, razlogov za odločitev za sodelovanje v njej res ni malo,« razlaga Andraž Ogorevc iz iHelpa. »Poleg mentorstva Wayrinih strokovnjakov, številnih izobraževanj, priložnosti za stike z drugimi mladimi podjetji, predvsem pa s poslovneži in potencialnimi investitorji, ne gre zanemariti niti začetne investicije, ki jo prejme izbrano podjetje ter širok trg uporabnikov, ki ga nudi Telefonica - več kot 350 milijonov,« še dodaja.

Ker je Wayra trenutno eden največjih in najkvalitetnejših pospeševalnikov na svetu, zagotovo pa vodilni v Evropi, se vsi trije strinjajo, da je tako sodelovanje velika poslovna priložnost. »Glede na to, da ima organizacija podporo najbolj odmevnih mentorjev in investitorjev na svetu, pa je zelo dobra izbira tudi zato, ker v ozadju Wayre stojita družbi O2 in Telefonica, ki ti lahko z enim klicem odpreta vsaka vrata v poslovnem svetu,« pravi Tine Hamler iz podjetja Aventa+. Ker je njihov ciljni trg ameriški in britanski, pomembno pa jim je tudi sodelovanje svojih uporabnikov v razvoju, je sprejem v Wayro za njih »velika osebna in poslovna zmaga,« zatrjuje Hamler.

Prijava »splet srečnih naključij«

Prijava za sodelovanje v natečaju za sprejem v londonski pospeševalnik je preprosta in poteka preko spleta. »Iskreno lahko priznam, da je šlo za splet srečnih naključij,« priznava Andraž Ogorevc. Projekt iHelp je predstavil direktorju Wayra Europe s katerim sta se srečala na konferenci, ki jo je organizirala podjetniška mreža CEED. Ta je bil nad njim projektom navdušen in Andraža je povabil, da se prijavi na Wayro, ki je ravno začela postopek izbora. »Še isti večer sem izpolnil prijavnico Wayra London,« pravi Ogorevc in dodaja še, da delovanja Wayre pred tem ni poznal in je podatke o načinu njihovega delovanja našel preko spleta, prav tako pa je stopil v stik tudi s podjetjem, ki je bilo izbrano lansko leto ter tako pridobil dodatne koristne informacije.

Igor Čenar iz Jollydecka pa pravi, da so o Wayri razmišljali že dalj časa, dokončno odločitev pa so izbrali po tem, ko so obiskali njihovo turnejo 2013 v Zagrebu. Ko so izvedeli, da so sprejeti med finaliste, pa so v pripravo vložili veliko časa in energijo. Pomoč so poiskali pri številnih Slovencih, ki so aktivni v slovenskem start-up prostoru.

Zaradi sodelovanja pri še enem projektu pa so se na Wayro v zadnjem trenutku prijavili tudi v Aventi+, da so lahko dokončali prijavo so morali celo prej oditi iz zaključne zabave, ki so se je udeležili kot zmagovalci projekta. » V bistvu smo oddali prijavo dobesedno 10 minut pred iztekom roka za prijave ob polnoči,« razlaga Tine Hamler.

Kakšen je postopek izbora v Wayro

Celoten izbor poteka tri mesece. V prijavnici je potrebno podati osnovne informacije o projektu, kot je poslovni model, finančni pregled za naslednjih nekaj let, opis ciljnega trga, načrtovani vstop na tuje trge ter predstaviti ekipo. Njihova komisija pregleda prijavljene projekte in naredi ožji izbor 280 podjetij. Potem sledi še nekaj dodatnih vprašanj glede projekta, za tem pa še osebni intervju z ekipo Wayre preko konferenčnega klica. Zanima jih, kako se ekipa, ki pripravlja projekt, pozna med seboj, kako deluje, kako rešujejo morebitne težave in podobno. »Njihov moto je, da prav toliko kot investirajo v idejo investirajo tudi v ekipo. Temu posvečajo veliko pozornosti,« razlaga Hamler.

Po intervjujih izberejo ožje finaliste, ki jih povabijo v London na wayraWeek. Tukaj tri dni potekajo dejavnosti, kot so delavnice, predavanja, intervjuji. Na koncu sledi zaključna predstavitev pred 8-člansko komisijo, kjer izberejo ekipe, ki so sprejete v Wayro za najmanj šest mesecev. Po tem času je na vrsti sklepna predstavitev, kjer se ekipe predstavijo pred največjimi investitorji iz celega sveta. »Postopek je relativno hiter in predvsem transparenten, trudijo se biti odprti in dosegljivi,« pa svoje mnenje o izboru pove Igor Čenar iz Jollydecka.

Kaj konkretno nadebudnim podjetnikom nudi izbor v Wayro

Wayra za vsakega, ki je sprejet nameni 60 tisoč evrov. 40 tisoč dobi ekipa v denarju kot nakazilo. Preostalih 20 tisoč evrov pa so ovrednotene njihove storitve kot so: koriščenje poslovnih prostorov v centru Londona, strojna oprema, pravna ter finančna služba, svetovanje, mentorstvo, številna izobraževanja s področja javnega nastopanja, marketinga in podobno. To se označuje kot neke vrste posojilo, ki ga Wayra na koncu pretvori v svoj delež v podjetju, ki znaša nekje 5-10 odstotkov, podjetje pa ga lahko, ko dobi investicijo, odkupi ali pa se samo odpiše v primeru da podjetje ne preživi.

Pot v London ter bivanje tam, si vsak udeleženec tekmovanja financira sam, kot tudi vse ostale stroške povezane s tem. Hamler pa dodaja da »ekipa podpiše pogodbo, na podlagi katere ti Wayra nakaže 40 tisoč evrov. Kaj ti s tistim denarjem narediš je tvoja stvar. Ali jih boš namenil za namestitev ter žepnino ali pa vložil v razvoj produkta je stvar dogovora v ekipi. Tam te nihče v nič ne omejuje.«

Nasveti mladim podjetnikom ki želijo v Wayro

»Mladim podjetnikom bi svetoval, da sama ideja ni dovolj. Wayra išče ekipo, ki iz ideje naredi globalno zgodbo. Priporočam, da imate »track record«, da pokažete, kaj ste dosegli s svojo ekipo v Sloveniji oz. v tujini. Že z izborom v finale med podjetja, ki se udeležijo wayraWeek-a, lahko v treh dneh dobiš veliko novih kontaktov in znanj iz različnih področij kot so odnosi z javnostmi, upravljanje z blagovno znamko, financ,... To je že samo po sebi neprecenljiva izkušnja za mladega podjetnika. Z izborom v inkubator pa menim, da se odprejo tudi nove priložnosti za vstop na globalni trg,« je prepričan Ogorevc.

Hamler pa opozarja, da ni naključje, da so na Wayro sprejete kar tri slovenske ekipe, saj pravi da »če imaš dobro idejo in si pripravljen trdo delati in se včasih tudi čemu odreči, potem je velika možnost da bo prej ali slej nekdo opazil in to nagradil.« »Treba je skočiti v mrzlo vodo in splavati,« še svetuje in dodaja da so oni s sprejemom v Wayro dobili dokaz, da »se da in da svet ni samo tako siv, kot nam ga prikazujejo domači mediji na vsakem koraku.«

Avtorica: Anamarija Božič

Članek je bil 2. aprila 2013 objavljen na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...