So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Blog: Mreženje, sklepanje poznanstev in razumevanje trga

Čas branja: 3 min
24.11.2013  10:59  Dopolnjeno: 25.11.2013 10:20
Blog: Mreženje, sklepanje poznanstev in razumevanje trga

Zdravstvena dokumentacija posameznika niti pri nas niti v svetu ni hranjena in dostopna na enem mestu. Situacija povzroča ponavljanje enakih zdravstvenih posegov in okrnjeno informacijo o stanju pacienta, kar posredno povzroča slabšo kvaliteto zdravljenja.

Rešitev je Axilla, mobilna aplikacija za upravljanje z osebnim zdravstvenim kartonom (PHR), saj je ravno pacient najbolj motiviran za kakovost zdravstvene oskrbe. PHR je priročna zbirka lastnih meritev in opažanj ter dokumentacije posredovane s strani zdravnika. Tehnologija posamezniku omogoči nadzorovano komunikacijo z zdravnikom, hkrati pa povečuje občutek varnosti, samoiniciative in odgovornosti.

Projekt je v fazi razvoja MVP. Inovativnost produkta smo že dokazali s pridobitvijo subvencije P2A, ki nam omogoča popolno predanost izdelavi produkta. Poleg tega razpisni pogoj od ekipe zahteva tudi vključitev v enega izmed programov mentoriranja ali izbiro lastnega mentorja, ki ima izkušnje iz poslovnega sveta. Nikoli si kot tehnološki strokovnjaki (Geeki) nismo predstavljali, kako pomemben element v poslu je mreženje in sklepanje poznanstev. Še manj pa smo si predstavljali, da so ljudje dejansko pripravljeni deliti svoja dragocena znanja tudi zato, da se ostali učimo na njihovih napakah in tako morda prej pridemo do dragocenih spoznanj in si tako prihranimo čas.

V ekipi nam ne manjka tehničnega in vsebinskega znanja na področju, ki ga želimo zavzeti. Dejstvo pa je, da se prvič srečujemo s trgom in ne vemo, kaj naj pričakujemo. Zaradi pomanjkanja znanja s področja osvajanja trgov smo se po udeležbi v programu Go:Global v začetku leta odločili, da tam pridobljena znanja nadgradimo z izkušnjami predavateljev v programu Master of Start:ups. V letu in pol delovanja, kot je staro naše podjetje, na lastni podjetniški poti smo spoznali, da produkt ni enako izdelek. Izdelku je namreč potrebno odpreti pot na trg, animirati stranke, imeti poslovni načrt.

Vsaka vrstica programske kode, ki je napisana brez natančnega vedenja, kdo jo bo kupil, je zapravljanje časa in energije. Tehnike vitkega podjetja učijo, da je svojo idejo potrebno čim prej preveriti na trgu in trg niso naše mame in prijatelji. Trg so naključni mimoidoči in trg so ljudje, ki jih v resnici ne bomo nikoli spoznali.

Na prvem srečanju smo se med drugim naučili, kako pomembno je poznati velikost trga in ko smo za svoj primer računali kazalnike TAM, SAM in SOM smo bili prijetno presenečeni nad številkami. Celotni trg strank v Sloveniji, EU in ZDA, ki bi jih lahko ciljali z našim produktom, je večji od 550 milijonov uporabnikov. Gre za populacijo staro med 15 in 64 let. Ker pa je naš distribucijski kanal Android in iOS pametni telefon, je bilo potrebno upoštevati dejstvo, da je penetracija pametnih telefonov v razvitem svetu v tem trenutku nekaj nad 50% in raste.

Tako se je število naših potencialnih strank razpolovilo že zavoljo kanala, po katerem jim bomo servirali aplikacijo. Mobilna aplikacija bo najbolj primerna za mlade mamice, otroke, ki skrbijo za svoje starše, kronične bolnike in ljudi z medicinskim problemom. Zavedajoč se vseh potencialnih okvirov smo statistično število tako okaratkteriziranih ljudi zmanjšali za 95% in tako prišli do števila ljudi, za katere predpostavljamo, da bi lahko bili naše stranke. Gre pa v prvi vrsti za hipotezo, ki jo želimo preveriti na trgu v naslednjih tednih.

graf 1
Slika 1: TAM, SAM in SOM - število uporabnikov osebnega zdravstvenega kartona

Ena od pomembnih lekcij prvega srečanja je bilo spoznanje, da je v poslu izrednega pomena poznati konkurenco. Mladi podjetniki mnogokrat vlagajo ekstremne napore v iskanje ideje, ki je pred njimi še nihče ni odkril. A najpomembnejše spoznanje je, da za vsako dobro idejo že obstaja konkurenca. Če konkurence ni, potem zelo verjetno tudi trga ni. V tem primeru si svoj še tako briljantni izum lahko vtaknemo v žep in ga razkazujemo prijateljem.

Konkurenca osebnemu zdravstvenemu kartonu je že od leta 2001 prisotna na ameriškem trgu, v Evropi pa obstajajo iniciative Evropske komisije za pospešitev uvedbe PHR sistemov. Velika večina uporabljanih sistemov biva v obliki spletnih portalov, v podjetju CodeMonkee pa menimo, da gre za vsebino, ki bi se jo precej učinkoviteje dalo izrabiti na mobilnih napravah.

Avtor: Goran Bambič, Codemonkee d.o.o.

geek house
Start:up Geek House (www.geekhouse.si) ponuja cenovno dostopne co-working prostore za start:upe in freelancerje s kreativno klimo in lean filozofijo v večjih mestih po Sloveniji. V okviru Start:up Geek House-a se izvaja tudi intenziven pettedenski program za start-up podjetja, v katerem udeleženci pridobijo celovit pregled nad »the lean start-up« metodologijami, obenem pa aktivno delajo pod mentorstvom strokovnjakov na razvoju in lansiranju svoje podjetniške ideje.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...