So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Zlitje tiskanih in digitalnih medijev

Čas branja: 3 min
23.11.2013  10:37  Dopolnjeno: 23.11.2013 10:37
Zlitje tiskanih in digitalnih medijev

»Tisk in internet lahko dobro in učinkovito sodelujeta, če imamo za to pravo orodje,« pravi Tine Hamler iz start-upa Aventa+.

»Bralec v časopisu ali reviji bere članek, ko želi povezavo z internetom, pa ta članek samo zajame s kamero na svojem mobilnem telefonu. Aplikacija Peekster ga v trenutku poveže z digitalno različico članka in mu ponudi možnost deljenja članka s prijatelji na družabnih omrežjih, lahko pa si ga shrani za poznejše branje na svojem računalniku ali tablici,« idejo Peeksterja razloži Tine Hamler.

Storitev uporabniku ponuja tudi možnost brskanja po sorodnih vsebinah, ki jih zanj Peekster išče po celotnem spektru medijev in blogov, »tako da njegov dosežek ni več omejen samo na časopis, ki ga drži v rokah,« poudarja Hamler.

Tine Hamler
Bralec v časopisu bere članek, ko želi povezavo z internetom, pa ta članek samo zajame s kamero na svojem mobilnem telefonu. Aplikacija Peekster ga v trenutku poveže z digitalno različico članka," meni Tine Hamler, Aventa+

Peekster je ta hip še na stopnji razvoja, rešitev pa bo na trgu to pomlad. Najprej bo na voljo za uporabnike mobilnih naprav z operacijskim sistemom iOS, pozneje pa tudi za na Android in Windows. »Zdaj se v celoti posvečamo iskanju tveganega kapitala,« pojasnjuje sogovornik.

Peekster se je sicer uvrstil v zadnji krog izbora največjega podjetniškega pospeševalnika Wayra. Če bodo sprejeti, jih čaka nagrada v obliki semenske naložbe v vrednosti 60 tisoč evrov in šestmesečno izobraževanje v pospeševalniku v Londonu.

Od kod ideja

»Danes smo priča aktivni, skoraj gverilski digitalizaciji naših življenj. Vendar smo opazili, da ta tranzicija ni povsod tako gladka oziroma samoumevna, najbolj se upira prav samoumevni tisk, ki ga kljub poplavi elektronskih naprav in pripomočkov še vedno ne znamo povsem preusmeriti na digitalne naprave,« poudarja Hamler.

Branje s papirja je po njegovih besedah zelo svojevrsten proces, ki se mu ljudje težko odrečejo, tudi če vedo, da imajo isto vsebino na voljo v elektronski obliki. Enako težavo kot časopisi in revije naslavljajo tudi e-knjige in podobne rešitve.

»Večkrat smo ob obisku kakšnega večjega svetovnega mesta opazili, kako ljudje na javnih prevoznih sredstvih še vedno prebirajo tiskan časopis ali revijo, v drugi roki pa držijo pametni telefon. Dobili smo idejo, da bi težavo začeli reševati drugače ter namesto popolne alternative tisku naredili neki hibrid, ki bi pravzaprav združeval oziroma povezoval analogni svet in internet. Imamo možnost, da združimo najboljše iz obeh platform, hkrati pa bralca ne silimo k spremembi njegovih bralnih navad,« meni Hamler.

Komu je aplikacija namenjena

Peekster je namenjen rednim ali občasnim bralcem tiskanih medijev, ki uživajo oziroma imajo raje bralno izkušnjo na papirju, pri tem pa se ne želijo odreči vsem spletnim servisom, ki jih združujejo založniki na svojih spletnih straneh.

Plačevali bodo založniki

Aplikacijo bodo bralcem oziroma uporabnikom ponudili brezplačno. Start-up je ta hip na stopnji, ko želi predvsem pridobiti čim več uporabnikov, ki bi ustvarjali zavidljivo količino prometa oziroma posledične viralnosti za založnike. »Ko bomo z aplikacijo ustvarjali dovolj visoko vrednost za založnike, bomo z njimi sklenili poslovno razmerje in iz tega služili denar,« razloži Hamler.

Merijo na anglosaški trg

Start-up je osredotočen na ameriški in britanski trg, kjer imajo tiskani časopisi večmilijonske naklade. »Prav tako so tam drugačne bralne navade kot pri nas,« poudarja Hamler. Če bi aplikacija uspešno osvojila te trge, jo nameravajo postopoma širiti še v druge države. »Morda tudi Slovenijo, čeprav je trg tiskanih medijev pri nas zelo tog in neodziven,« je v dvomih sogovornik.

V treh letih do resnega posla

»Pričakujemo, da nam bo v treh letih uspelo vzpostaviti resen posel, ki bo že dajal dobre rezultate in upravičeval naložbe,« poudarja Hamler. »Mi se vseskozi pripravljamo tudi na scenarij, ko bo lahko Peekster zaradi zdajšnje množice uporabnikov in bralnega znanja o njih uspešno migriral skupaj z njimi in konkuriral kateremukoli drugemu bralniku novic,« dodaja.

Zaposlovali bi, a je drago

V podjetju so trenutno redno za polni delovni čas zaposleni vsi trije ustanovitelji, poleg Hamlerja še soustanovitelja Tomaž Orter in Smiljan Kerenčič. »Potrebe po dodatnem kadru so velike, zaposlovanje pa je v celoti odvisno od pridobitve tveganega kapitala oziroma druge naložbe, saj je naša zakonodaja za malega delodajalca zelo neugodna oziroma predraga, zlasti ko gre za zaposlovanje dobrih inženirjev in podobnih kadrov.«

Zakaj inkubatorji

Rast skozi inkubatorje in pospeševalnike je neka značilna pot mladega start-upa. »S svojo idejo in konceptom smo se najprej uspešno prijavili v Telekomov TSstart-up, v okviru katerega smo ob pomoči mentorjev razvili idejo do konca ter začeli načrtovati proizvod in poslovni model,« razloži Hamler.

Iz TSstart-upa so po nekaj mesecih dela odšli kot zmagovalci prve generacije. Ker merijo na tuje trge, predvsem ZDA in Veliko Britanijo, pri tem pa aktivno iščejo tvegani kapital oziroma naložbo, je naslednji korak vključitev v svetovno znan inkubator, kot je Wayra, seveda logičen,« poudarja Hamler. Od pospeševalnika pričakuje stik z vlagatelji in trgom ter pogoje za razvoj rešitve. »Poleg tega pa seveda mentorstvo, ki je nujno za mlade in še neizkušene podjetnike. Pri vsem je najpomembnejše to, da ne izgubljamo časa s svojimi napakami,« dodaja.

Članek je bil objavljen v časniku Finance 20. marca 2013.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...