So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Xvida s spletnim trženjem vstopa na svetovni trg in v San Franciscu išče vlagatelja

Čas branja: 3 min
21.11.2013  10:09  Dopolnjeno: 23.11.2013 11:01
Xvida s spletnim trženjem vstopa na svetovni trg in v San Franciscu išče vlagatelja

»Napeto je, ko vstopaš na trg. Še posebej, ko ciljaš na kupce z vsega sveta,« pravi Uroš Čadež, avtor boomeranga in direktor podjetja Xvida. Boomerang je dizajnerski nosilec in stojalo za tablični računalnik ipad v enem, ki po letu dni nima enakovrednega tekmeca na svetu.

»Najprej ves denar vložiš v razvoj, izboljšave in proizvodnjo, še težja naloga pa sta uspešno trženje in prodor na svetovni trg,« dodaja Čadež. Ko razviješ vrhunski izdelek, se pravo delo šele začne. Poskrbeti je treba za embalažo, navodila za uporabo, garancijske liste, trženje, prodajne poti ..., hkrati pa pazljivo spremljati konkurenco in ponudbo širiti z novimi izpeljankami.

Uroš Čadež išče vlagatelja in z ekipo razvija nov boomerang za ipad 5, njegova partnerka Maja Andlov
Uroš Čadež išče vlagatelja in z ekipo razvija nov boomerang za ipad 5, njegova partnerka Maja Andlovič pa se je izurila v spletnem trženju.

Povabilo v Applove trgovine

»Apple se zanima za prodajo boomeranga v svoji mreži trgovin, o čemer se dogovarjamo, z njimi pa smo že sodelovali pri oblikovanju embalaže, za kar skrbi slovensko podjetje Simetrija,« pravi Čadež.

Do zdaj so prodali več kot dva tisoč boomerangov, večinoma na svojem spletnem mestu ( xvida.com ). Razvoj distribucijskih kanalov je zelo drag, priznava Čadež. Ugotovil je, da imajo klasične trgovine težave zaradi močnih spletnih ponudnikov, kot je Amazon.

Tarča so trgovske verige

Vstop v svetovne e-trgovine je za tako mala podjetja, kot je Xvida, zahteven in drag. »Trgovske verige podpirajo velike ponudnike, za nas pa je primernejša spletna prodaja, a navzočnost le na lastnem spletnem mestu ne zadošča, prebiti se moramo v čim več e-trgovin po svetu,« razkriva.

Iščejo čim več spletnih mest, ki jih obiskujejo njihovi možni kupci. Od trgovin, kjer lahko kupijo ipad, do družbenih omrežjih, blogov in spletnih medijev - povsod tu lahko vzpostavijo spletno prodajo. Pri tem ni bližnjic in univerzalnega recepta, temveč se je treba izkazati z inovativnostjo, pravi Čadež.

Distributer v klasične trgovine čaka, da nov ponudnik na trgu ustvari potrebo, in šele ko ima razmeroma velik krog kupcev, je nov izdelek pripravljen vključiti v svojo ponudbo in ga distribuirati do trgovin. Če nisi ves čas kreativen, iznajdljiv in če ne zaupaš v svoj izdelek, je preboj na trg težak, dodaja sogovornik.

Napor in stroški so velikanski, ko mlado podjetje cilja na svetovni trg. Za odprtje Xvide so dobili zagonsko subvencijo Slovenskega podjetniškega sklada. Lansko jesen so prednaročila zbirali na platformi za množično financiranje Kick­starter. Skoraj 51 tisoč dolarjev (slabih 38 tisoč evrov) so dobili od več kot 500 podpornikov iz 44 držav, ki so naročili 1.400 izdelkov. Xvida namreč ponuja več izdelkov za povezovanje z različnimi vmesniki. Po prvotnem načrtu naj bi podpornikom naročene izdelke poslali v treh mesecih po končani kampanji na Kickstarterju, a ker so bili iz 44 držav, se je to zavleklo na skoraj pol leta, pravi Čadež.

»Naš največji izziv je, kako uporabnike seznaniti, da jim naša inovacija olajša uporabo ipada, in jih navdušiti za nakup,« pravi Uroš Čadež. Tega se lotevajo z aktivnim spletnim trženjem, saj nimajo denarja za klasične medije. Blagovno znamko Xvida krepijo že dobro leto, začeli pa so še pred kampanjo na Kickstarterju. V tem času so se izurili v iskanju spletnih mest, kjer se zadržujejo možni kupci. Nagovarjajo jih z gostovanjem na blogih, kjer pišejo o svoji ponudbi, podjetniški zgodbi, dodatkih za ipade in izkušnjah s financiranjem na Kickstarterju. S pojavljanjem v spletnih medijih, na družbenih omrežjih ...

Pred kratkim so sklenili partnerstvo z Orco Affairs, eno izmed največjih agencij za odnose z javnostmi iz Berlina. »Leto dni nam bodo pomagali do večanja prepoznavnosti v zameno za delež od zaslužka s prodajo boomerangov,« pravi Čadež. Glas o svoji ponudbi širijo tudi tako, da pošiljajo svoje izdelke novinarjem in drugim mnenjskim voditeljem v preizkušanje, da potem pišejo o izkušnjah z uporabo. Trženje po spletu zahteva stalno navzočnost in zavzetost, poudarja Čadež.

Z robotom do večje proizvodnje

Za povečevanje proizvodnih zmogljivosti so razvili robota, ki sestavlja izdelke. »Tako smo obseg mesečne proizvodnjo s tisoč kosov povečali na 15 tisoč,« ponazarja Čadež. Po tej plati so pripravljeni na množico naročil.

Za vstop na svetovni trg iščejo partnerje in vlagatelje. Do konca leta bi radi prodali čim več izdelkov, do zdaj pa so jih več kot dva tisoč. Še letos bi radi razvili verzijo za ipad 5 in našli semenski kapital. »Vlagatelja iščemo v San Franciscu in smo v stiku s številnimi vlagatelji, a še nimamo resnega poslovnega načrta,« pravi Uroš Čadež. Pri trženjski strategiji mu pomaga solastnik Jugoslav Petković, kot mentor pa tudi stric Matjaž Čadež, direktor Halcoma.

Avtor: Petra Šubic

Članek je bil 21. novembra objavljen na Finance.si. 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...