So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kaj uspešni podjetniki svetujejo novopečenim podjetnikom

Čas branja: 10 min
20.11.2013  16:34  Dopolnjeno: 25.11.2013 16:39
Kaj uspešni podjetniki svetujejo novopečenim podjetnikom

Nekaj znanih in uspešnih podjetnikov ter podjetniških svetovalcev smo povprašali o prilogi Financ Moje podjetje in o tem, kako sami vidijo trenutno podjetniško okolje ter kaj bi svetovali novopečenim podjetnikom.

Janez Škrabec, direktor podjetja Riko:

Janez Škrabec
Janez Škrabec

»Popularizacijo podjetniških vsebin toplo pozdravljam. Upam, da bodo podjetniške zgodbe dovolj iskrene, tako bodo bralci spoznali, da so podjetniške poti polne ovir, neuspehov, kriznih trenutkov, trdega dela, neprespanih noči in da je zelo malo posipa z zvezdniškim prahom. Vsi poznamo bleščeče podjetniške triumfe Billa Gatesa ali pa Steva Jobsa, ne vemo pa, koliko porazov se skriva za samo enim njunim uspehom. Nikoli ni dovolj informacij, vedno manjkajo, bodisi si na začetku poti bodisi si že prekaljen podjetnik. Bolj pomembno kot vse informacije na pladnju je, da v sebi nosijo to podjetniško miselnost, podjetniško voljo in zagon, s to pa bodo že optimizirali stanja in iskali boljše rešitve.«

O trenutnem razpoloženju v državi Škrabec meni: »Edina nevarnost, ki jo prepoznavam, je malodušje, ki ovira zanos, zagon in vztrajnost. Priložnosti pa je toliko, kolikor si jih ustvarimo. Morda je čas, ki je dobro prevetril razmere, prava priložnost za nove podjetniške zgodbe. Rade volje pomagam novim podjetnikom, še najraje pa kar z njihovo integracijo v lastne projekte. Praksa je vselej najboljša šola, ponujena priložnost pa še bolj dragocena.«

O novih podjetnikih: »Novopečeni podjetniki uspeh pričakujejo že jutri in v zamisel in njeno izvedbo niso pripravljeni vložiti veliko vztrajnosti,« je po njegovem mnenju največja težava začetnikov. »Čeprav država in različne organizacije ponujajo podjetniško pomoč, je najbolje, da si čim bolj odvisen samo od sebe. Moj moto in moto novih podjetnikov bi moral biti: Hipec navdiha in nato brez oddiha.«

 Albert Erman, dolgoletni direktor podjetja Magneti Ljubljana:

Albert Erman, podjetnik leta 2012 po izboru revije Podjetnik, o podjetniškem izzivu pove: »Spremljanje podjetnika od začetka do konkretnega zagona je lahko motivacija za nove podjetnike, je pa veliko odvisno od dejavnosti in karakterja podjetnika. Nikoli nimate dovolj informacij, ki so potrebne, zato je vsaka pomoč dobrodošla.« Novopečenim podjetnikom svetuje: »Če imate v življenju svoj cilj, ki mu redno sledite, boste dosegli tudi rezultate. Priložnosti so vedno, samo treba jih je zaznati in izkoristiti, prav tako se je treba pravočasno izogniti nevarnostim. Če delujete dolgoročno in kakovostno, se bodo pokazali tudi rezultati. Učite se vse življenje, zato ob težavah ne smete obupati. Krize so spremljevalci poslovnega življenja, zato je ob teh več priložnosti, kot jih navadno sploh zaznamo.«

Tudi sam vedno rad priskoči na pomoč kolegom in drugim podjetnikom: »Svojim kolegom pomagam s svojim znanjem in izkušnjami. Pomagam jim tudi s sredstvi, saj sem nekaterim kolegom pri najemanju njihovih bančnih posojil pristopil kot porok. Žal je naš bančni svet v času krize neizprosen in so nekatere banke, ki so jim dale posojila, začele odpovedovati posojilne pogodbe. Če ima podjetnik pravi program, se da pridobiti nepovratna sredstva, tako za razvoj kot za naložbe.« Podjetniki na začetku po njegovem mnenju delajo napake, ki jih lahko stanejo obstoj: »Navadno začetniki pretiravajo v ceni svojih izdelkov in storitev. Velikokrat tudi precenijo odločitve o naložbah.«

Podjetnike na pot pospremi z mislimi: »Še vedno menim, da se s preudarnim tempom lahko daleč pride. Kdor pa misli, da je pot podjetnika postlana z rožicami, se zelo moti. Kdor misli, da bo čez noč bogat, bolje da ne razmišlja o podjetništvu. Če vas delo, ki ga nameravate opravljati, res veseli in ga imate tudi za svoj konjiček, bodo prišli tudi rezultati.«

Katja Šegedin Zevnik, direktorica podjetja Data:

Katja Segedin Zevnik
Katja Šegedin Zevnik

»Vaš podjetniški izziv je zelo primerna in zanimiva rešitev za učenje novih podjetnikov. Verjamem, da bo marsikateremu tudi vir novih informacij ali zamisli,« meni Katja Šegedin Zevnik, direktorica podjetja Data. Pravi, da so novi podjetniki željni konkretnih informacij, pred in med ustanovitvijo podjetja in po tem ‒ od davčnih nasvetov, katera pravna oblika je najbolj primerna, do tega, kje poiskati zagonska sredstva. »Vsak podjetnik si mora poiskati svojo podjetniško pot, z jasno strategijo in trdno postavljenimi cilji. Seveda pa vsak podjetnik potrebuje tudi rezervni scenarij, če se mu zgodba ne odvija v začrtano smer. Že v poslovnem načrtu je dobro, da opredeli priložnosti in nevarnosti. Tudi današnji čas ni v tem nič posebnega, saj vsak čas prinese različne izzive, priložnosti, pričakovanja in tudi nevarnosti,« razmišlja Šegedin Zevnikova. »Podjetnik mora biti vizionar, ki je s svojimi idejami tri korake pred drugimi in že vnaprej zazna priložnosti, ki jih na trgu še ni.« Po njenem mnenju preživijo le dovolj predani in navdušeni podjetniki: »Predvsem prvi dve leti sta odločilni, ko postavljaš temelje. Nekateri podjetniki stopajo v podjetniške vode premalo pripravljeni, s premalo strasti, volje in želje po zmagi, uspehu. Danes je preveč podjetnikov, ki niso pravi podjetniki, ampak gredo v podjetništvo bolj zaradi preživetja.«

Pri svojem svetovanju izhajajo tudi iz lastnih izkušenj, saj so tudi sami podjetniki: »Stalen stik, izmenjava izkušenj, nenehno opazovanje in spremljanje trga ter sprememb so nas vodili, da smo razvili različne poti, modele, metode, ki podjetnikom pomagajo na njihovi podjetniški poti. Poleg seminarjev ponujamo različne vrste svetovanj, tako pri izbiri statusne oblike, pri registraciji podjetja, pri vodenju poslovnih knjig kot tudi na področju davčnega, kadrovskega, pravnega svetovanja ter svetovanja s področja trženja, spletnega trženja oziroma kako pridobiti nepovratna evropska sredstva, kako pripraviti poslovni načrt.«

»Žal za zagon podjetja ni nobenih razpisov, ki bi podjetniku začetniku omogočili in pomagali pri začetni fazi razvoja, razen za inovativna podjetja enkrat na leto in programa subvencije za samozaposlitev zavoda za zaposlovanje,« pravi Šegedin Zevnikova. In še njen nasvet za novopečene podjetnike: »Podjetnik mora poiskati mrežo podobno mislečih ljudi, ki ga podpirajo na svoji poti. Če imate veliko željo, strast in voljo, kar pogumno naprej.«

Mišo Brus, direktor podjetja Agito:

»Večkrat v pogovorih slišim ljudi govoriti o tem, Kaj bi bilo, če bi bilo ... ali pa Tudi jaz bi, če bi ..., povsem nekaj drugega pa je zbrati pogum in obdržati voljo leta in leta. Spremljanje podjetnikov v živo je zanimiva izkušnja in lahko marsikomu približa ali v povsem drugačni luči predstavi zagon podjetja. Nujno je treba poskrbeti, da ljudje tega ne bodo razumeli kot recept za ustanavljanje podjetij. Vsakdo se bo srečeval s svojimi priložnostmi in s svojimi tveganji. Po mojem mnenju je marsikdaj celo bolje, da ne veš, kaj vse te čaka. Namreč, če bi vedel vse, in to vključno z dobrimi in slabimi stvarmi, bi racionalen razmislek verjetno skoraj vedno rekel 'ne (še) začeti'. Ko pa si enkrat v svojem podjetju, se niti ne moreš več tako preprosto umakniti in racionalen razmislek ti ob tem večinoma reče 'ne (še) izstopiti'. Zato se bojuješ naprej po najboljših močeh in dobiš nove ideje, ki jih prej sicer nikoli ne bi. Ni pametno čakati na 'briljantno idejo', ki je verjetno tako ali tako nikoli ne bo, zadostujejo 'dovolj dobra ideja', pripravljenost za sprejemanje velikega tveganja, ogromna vztrajnost in ustrezna kombinacija sposobnosti reševanja operativnih nalog ter postavljanja in izpolnjevanja strateških usmeritev podjetja.«

»V času gospodarske krize je manj povpraševanja in težje financiranje, vendar razpoložljivo in novo znanje raste, lažji in hitrejši je dostop do znanja, prav tako se spreminjajo navade. Kdor zna opazovati in se ustrezno odzivati, bo našel priložnosti v vsakem času. Ne nazadnje težave določenega dela podjetnikov pomenijo priložnosti za druge podjetnike. Nevarnosti za določena podjetja so predvsem: če kriza traja predolgo, se ljudje preprosto navadijo živeti brez tega, kar je pred krizo bilo morda celo samoumevno,« vpliv gospodarske krize pojasnjuje Brus. »Za podjetnike se nevarnosti zdaj in pred nekaj leti, vsebinsko gledano, niso veliko spremenile, a se tveganja lahko prej zgodijo in učinki so lahko bolj usodni.«

Brus sicer rad pomaga podjetnikom, a ga do zdaj še nobena ideja ni tako prepričala, da bi vanjo vlagal: »Občasno se posamezniki in podjetja obračajo k meni, da preverijo smiselnost ideje, včasih želijo nadgradnjo svoje ideje ali pa iščejo sodelovanje z nami, kar se zgodi nekajkrat na leto.«

Po njegovem mnenju so za podjetnike lahko usodne predvsem različne osebnostne lastnosti, in ne strokovne vsebine: »Lahkomiselnost, poenostavljanje, neučakanost, pretiravanje in pohlep lahko podjetnika ubijejo. Za zelo uspešno podjetje so nujni širina, zmožnost hitrega učenja ter učinkovitega prilagajanja in odzivanja na spremembe. Ne nazadnje imate lahko povsem uspešno podjetje, tudi če ne delate nič posebno novega in drugačnega; morda isto stvar pač počnete malce drugače ali z malce drugačnim odnosom.«

In še nasvet novopečenim podjetnikom: »Na prvo mesto ne postavljajte hitrega zaslužka, velikega dobička in osebnih koristi. To namreč vodi v napačne motive, zato ob slovenski politični zmešnjavi in neustrezni zakonodaji ni čudno, da je v Sloveniji položaj takšen, kot je. Za rast podjetja je dobiček nujen, vendar naj bo ta posledica predvsem dobre vsebine in kakovosti ter vključevanja in sodelovanja vseh ali vsaj čim več zaposlenih.«

Petra Melanšek, direktorica družinskega podjetja Vivapen:

Petra Malenšek
Petra Malenšek

Petra Melanšek nadaljuje tradicijo podjetja, ustanovljenega leta 1967. »Ideja oziroma rešitev spremljanja podjetnika od začetka do konkretnega zagona se mi zdi zelo koristna za vse, ki bodo vključeni v ta projekt. Menim, da bi bila pot mladih oziroma novih podjetnikov veliko lažja, saj imaš tako na voljo podporo ob morebitnih vprašanjih, dvomih, ki je morda drugače nisi deležen in se moraš sam spopasti ne samo z izzivi, ampak predvsem z ovirami na trgu. Tudi Razvojna agencija Savinjske regije (RASR) v Celju ima na voljo takšne projekte in tudi ljudi z idejami ne samo podpira, izobražuje in jim pomaga, ampak jih za začetek tudi zaposli.«

Kako pa vidi trenutne razmere za podjetnike začetnike? »Priložnosti žal ne vidim veliko, pri nevarnostih pa bi morda poudarila veliko negotovost, ki vlada v Sloveniji. Če bi se v gospodarstvu vedli tako, kot se zadnja leta v politiki, bi se podjetja zapirala že prej in še hitreje kot zdaj. Žal lahko podjetnike v Sloveniji vsak politični 'šok' hitro pahne čez rob. Prav tako vidim velike težave tudi pri samem kapitalu oziroma kreditiranju, ki ga v gospodarstvu potrebujemo za razvoj in uresničevanje idej.« A vseeno meni, da je za podjetništvo vedno pravi čas: »Vsak čas je lahko pravi, če je ideja dobra, če lahko tudi izdelke in storitve hitro plasiraš na trg in tako zagotoviš obratna sredstva za nadaljevanje in razvoj. Zdaj so težki časi in zato še toliko bolj cenim tiste, ki imajo pogum, veliko volje, želje in zagnanosti, da kljub razmeram vztrajajo na trgu. Treba je najti svojo nišo in predvsem je treba delati tisto, kar znaš najbolje. Številne zavedejo hitre rasti, visoka dodana vrednost, enkratni posli, vendar menim, da je stabilne temelje treba graditi preudarno, počasi, z majhnimi, a vendar zanesljivimi koraki, ki so prej načrtovani. Treba je biti vsaj v koraku s konkurenco, če že ne malo pred to.«

Podjetnikom ne pomaga samo z nasveti, ampak tudi z mreženjem: »Rade volje pomagam in kolikor se da delim izkušnje. Pred kratkim smo podjetju, ki v Sloveniji ne vidi več svoje edine perspektive, posredovali kontaktne podatke naših partnerjev oziroma kupcev v tujini, ga povezali z našimi dobavitelji in če bo vse po sreči, se za prihodnjo šolsko sezono obeta tudi posel, in to ne samo z enim podjetjem v tujini. Prav tako so me povabili k sodelovanju tudi iz RASR iz Celja, da sem z mladimi podjetniki opravila delavnico.«

»Morda na začetku mladi podjetništvo jemljejo prelahko in ga malo podcenjujejo. Že pred začetkom se je treba zavedati, da je to resno in trdo delo. Kolikor spremljam mlade, se mi zdi, da niso preveč vztrajni, ampak da imajo v glavi cel kup idej in skačejo z enega mesta na drugo. Bolj se mi to zdi podobno lovljenju priložnosti kot pa pravemu podjetništvu,« jo zmoti današnji odnos do podjetništva, ko se jih veliko poda na pot brez realnega načrta. Pa še moto Malenškove za vse nove podjetnike: Sreča spremlja pogumne! Vendar vedite, da sta pogum in predrznost dva različna pojma. Če imate priložnost ‒ raje prisluhnite izkušnjam, kot da se učite na lastnih napakah.«

Aleš Lisac, direktor podjetja Lisac & Lisac:

Znani slovenski podjetnik in marketinški svetovalec Aleš Lisac trenutne priložnosti komentira tako: »Vsak čas prinaša svoje izzive. V časih mojih začetkov je bilo najtežje dobiti denar in posojilo, ogromno je bilo tudi administrativnih ovir. Po drugi strani pa je bilo konec osemdesetih let prejšnjega stoletja, ko sem začenjal, ogromno poslovnih priložnosti, ogromno praznine na različnih trgih. Včasih niti nisi potreboval nove ideje za uspeh, dovolj je bilo, da si prekopiral nekaj, kar deluje na zahodu, in to uresničil pri nas. Danes moraš imeti predvsem odlično idejo in še pomembneje, znati jo moraš prodati.«

»Vedno je pravi čas za ustanovitev podjetja. Samo začeti moraš dejavnost, v kateri je dovolj kupcev z denarjem. Znani ameriški guru Gary Halbert je rekel: Če prodajate hamburgerje, je od vsega najpomembneje to, da najdete lačno množico. Skratka, kriza gor ali dol, če najdete nekaj, kar ljudje hočejo, želijo imeti, ste na pravi poti,« je pozitiven Lisac.

Njegovo poslanstvo je pomoč podjetnikom in pri tem se ravna po sloganu: Pomagamo vam zaslužiti več. Podjetnike opozarja: »Vlagajte vase, razen če mislite, da ste slaba naložba. Sam sem do zdaj s svojimi knjigami, članki, seminarji, delavnicami in svetovanji pomagal več kot 65 tisoč podjetnikom v 13 državah. Vsak podjetnik, vsak zmagovalec ima tudi mentorje, trenerje ‒ bodisi plačljive bodisi mu pomagajo kot prijatelji. Nihče sam ni dovolj pameten in motiviran. Od tega, s katerimi desetimi ljudmi se največ družite, je odvisen vaš osebni in poslovni uspeh. Zelo mladim podjetnikom ali tistim, ki to želijo postati, pogosto pomagam tudi zastonj.«

Podjetniki na začetku delajo veliko napak: »Začetniki so slabi v matematiki. Ne vedo, koliko je morebitnih prihodnjih kupcev, ne znajo izračunati razlike v ceni, preveč so optimistični. Pozabljajo, da vse traja dvakrat dlje, kot so zapisali v poslovnem načrtu, in stane trikrat več, kot so predvideli. Glavna in največja napaka pa je to, da se ne ukvarjajo dovolj z bistvom vsakega posla ‒ to pa je s prodajo.«

Njegov glavni nasvet podjetnikom je: »Pripravite idejo, poslovni načrt, v katerem je slovenski trg samo bežno omenjen. Vaš trg mora biti Evropa ali svet. In večino časa pred ustanovitvijo podjetja se ukvarjajte, razmišljajte o tem, kako boste prodali, kje boste našli kupce. Preostale tehnikalije boste uredili z lahkoto. Če bodo kupci, boste uredili tudi vse drugo. Če jih ne bo, boste lačni.«

Blaž Kos, direktor svetovalnega podjetja Venturelab:

Blaž Kos
Blaž Kos

Blaž Kos, bolj poznan po Poslovnih angelih Slovenije in svojih zanimivih blogih, meni, da imajo mediji močno vlogo tudi pri razvoju podjetništva: »Ideja za prilogo je odlična. Ljudje morajo imeti vzornike, morajo videti, da je možno, dobiti znanje, kako uspešno pristopiti do podjetništva, ter bolj zaupati vase oziroma svoje ambicije. Tovrstno spremljanje novopečenih podjetnikov bo zagotovo pripomoglo k dosegu teh ciljev.«

Tudi po Kosovem mnenju danes okolje ni najbolj naklonjeno podjetnikom, saj je potrebnega veliko truda: »Danes je najlažje v zgodovini ustanoviti podjetje, po drugi strani pa verjetno najtežje uspeti v podjetništvu. Trgi so nasičeni, konkurenca globalna, na domačem trgu kupna moč upada. To pomeni, da moraš biti precej bolj inovativen, fokusiran, hiter, prilagodljiv, seksi, iznajdljiv in prodoren. Če ti uspe, ti lahko uspe v precej večjem obsegu kot kadarkoli, prav zaradi lažjega dostopa do tujih trgov. Začetnikom priporočam knjigo »The lean startup« o tem, na kaj vse je treba pomisliti pred zagonom. Kriza zahteva, da resnično ustvarjaš dodano vrednost in imaš tako močnejšo kompetenco v boljših časih.«

»V sklopu Iniciative Start:up Slovenija, kjer sem direktor programov, izvajamo vodilne institucije podpornega okolja nacionalne programe. Aktivno delamo s tremi ciljnimi skupinami, in sicer morebitnimi prihodnjimi podjetniki, start-upi in podjetji v globalni rasti. Vsako leto se naših izobraževanj udeleži več tisoč ljudi, letno identificiramo več kot sto podjetij start-up, ki jim dejavno pomagamo, svetujemo pa tudi podjetjem pri razvoju novih produktov in globalni rasti,« opiše različne oblike pomoči podjetnikom Blaž Kos. »V novembru tudi mi začenjamo nov program Master of Start:ups, kjer bomo z 20 podjetniškimi ekipami aktivno delali pet tednov po novodobnih metodologijah gradnje podjetij start-up, tako imenovanem lean start-up načelu.«

Napake začetnikov so po njegovem mnenju ponavadi: »Podjetnik se 'zaljubi' v svojo idejo (večina nas ve, da je ljubezen lahko zelo grenko usodna) in ni pripravljen biti prožen. Bolj pomembno kot sama ideja je, da podjetnik najde problem, za katerega so pripravljene stranke plačati. Podjetnik včasih prehitro obupa zaradi začetnega izjemnega optimizma, ko pa ugotovi, da bo treba vložiti precej več truda, preprosto izgubi motivacijo. Tretja napaka je neprofesionalno, garažno vodenje podjetja, kjer ni ustrezne tranzicije do profesionalno vodene organizacije. V propad pa lahko vodi tudi neosredotočenost na prodajo in ustrezno upravljanje financ ‒ denarnega toka.

»Podjetnikom svetujem, naj pogledajo subvencije za samozaposlitev ter razpis P2 Slovenskega podjetniškega sklada oziroma vse njihove razpise. Priporočam jim tudi vključitev v naše programe, kjer pridobijo vse potrebne informacije.« In še Kosov moto za vse, ki se začenjate ukvarjati s podjetništvom: »Osredotočite se na stranke. Te glasujejo s svojimi denarnicami. Poskrbite, da glasujejo za vas.«

Avtor: Nina Simič

Članek je bil 20. novembra objavljen v reviji Moje Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...