So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Predstavljamo novopečene podjetnike Katarino, Ivico in Jako

Čas branja: 4 min
20.11.2013  16:21  Dopolnjeno: 25.11.2013 16:40
Predstavljamo novopečene podjetnike Katarino, Ivico in Jako

Skupaj s prilogo Financ Moje podjetje bomo spremljali novopečene podjetnike Katarino Rosman, Ivico Zupančič in še ne polnoletnega Jako Blažona.

Katarina Rosman, 40 let

Katarina Rosman
Katarina Rosman

»Stara sem 40 let in v preteklosti sem že imela odprto podjetje s kozmetično dejavnostjo, a sem ga pred dvema letoma zaprla, saj sem hotela preizkusiti še drugo poslovno idejo, ki se potem ni uresničila. Zdaj torej odpiram isto dejavnost, a razlika bo v tem, da se bom specializirala za dve področji: pedikuro - medicinsko in estetsko - ter depilacijo z voskom in sladkorno pasto. V kozmetičnem storitvenem področju se je v dveh letih zelo veliko spremenilo, seveda na slabše. Ugotovila sem, da saloni ponujajo ogromno storitev, cene so upadle, veliko jih deluje s pomočjo »kupončkov«, a sama se hočem osredotočiti le na dve storitvi in pridobiti zveste stranke s kakovostnim delom. Kriza mi je torej postavila še večji izziv, zato bi si rada dokazala, da sem sposobna izpeljati svojo vizijo.

Zdaj sem se osredotočila na samo poslovno idejo. Kar zadeva računovodsko delo in zakonodajo, vem, da je moje znanje pomanjkljivo. Za začetek bom morala najti dobrega računovodjo in del financ nameniti temu. Kratkoročni cilj je, da mi bo storitev toliko prinesla, da si bom lahko najel salon na dobro obiskani lokaciji, saj za začetek nameravam najemati prostor v enem izmed lokalnih frizerskih salonov v Ljubljani. Dolgoročni cilji pa so, da zaposlim ustrezen kader, ki ga bom lahko primerno plačala, uvedba prakse pedikure in da najdem kakšen nov proizvod, ki bi bil uspešen na trgu. Pri financiranju mi bo pomagal partner, poskusila pa bom tudi pridobiti subvencijo za samozaposlitev.

Priložnost vidim v tem, da moraš biti korak pred drugimi, bolj drzen in razmišljati s svojo glavo. Kot vemo, so se prav v krizi rodile najboljše ideje. Nevarnosti in ovire vidim v hitrih spremembah zakonodaje in davkih, saj hoče država samo jemati, namesto da bi spodbujala mala podjetja z nizkimi zagonskimi stroški in jim na začetku dala neke olajšave. Če imaš dobro idejo in motivacijo, je za odprtje podjetja vedno pravi čas. Veliko raje odprem svoje podjetje, kot da bi v kakšnem drugem salonu delala za minimalno plačo, brez možnosti napredka. Podala se bom na samostojno pot, pozneje pa obstaja možnost distribucije. Primarna dejavnost bodo storitve, poleg pa sodi tudi salonska prodaja artiklov strankam za osebno uporabo.

Za sodelovanje v reviji Moje finance sem se odločila, da dokažem, da se lahko z minimalnimi vložki in stroški posel izpelje samo, če je želja dovolj velika in ideja dobra. Od sodelovanja pričakujem še dodatno motivacijo in koristne informacije.«

 Ivica Zupančič, 54 let

Ivica Zupančič
Ivica Zupančič

»Na mojo odločitev, da idejo spremenim v podjetje oziroma samozaposlitev, je najbolj vplivalo dejstvo, da s svojimi 54 leti sodim v kategorijo starejših in zato težje zaposljivih oseb. Po 35 letih dela se mi je zgodilo to, kar se danes marsikomu - ostala sem brez zaposlitve. Ko sem bila brezposelna, sem vseskozi iskala nekaj, kar bi me izpopolnilo in izpolnilo želje, ki so vseskozi tlele v meni. Prav tako so bili brezposelni moj mož, sin in hči, ki je po poklicu cvetličarka. Ker mi do zakonske upokojitve manjkata le še dobri dve leti, sem se odločila, da s hčerko združiva moči in izkoristiva svoje talente, ki so nama dani, in odpreva lastno podjetje. Uresničile so se nama sanje in želje in tako sva s 1. oktobrom letos odprli vrata najine cvetličarne v Izlakah.

Danes vidim predvsem nevarnost v konkurenci velikih trgovskih središč, ki prodajajo enake artikle kot cvetličarne - cvetje in sveče -, vendar po občutno nižjih cenah, kot jih lahko dosežemo v cvetličarni. Grozi torej nevarnost, da veliki uničijo male. V še slabši položaj nas spravlja tudi država, saj je podjetje odpreti preprosto, potem pa te takoj začnejo preganjati po različnih poteh, čeprav je logično, da potrebuješ nekaj mesecev, da zadeve urediš - tako smo že na samem začetku imeli inšpekcijski pregled. Dolgoročni cilj je uspeti na tem področju ter prepričati krajane s svojimi izdelki in predvsem z ustrežljivostjo, prilagodljivostjo in ne nazadnje s ceno. Vsekakor bo zelo dobrodošla subvencija za samozaposlitev v višini pet tisoč evrov, za katero sem prek zavoda za zaposlovanje že podpisala pogodbo. Upam, da se bo tudi kmalu izpolnila.

Mislim in upam, da nikoli ni prepozno, saj tudi nikoli ne vemo, ali nam bo uspelo ali ne, vendar pa kdor ne začne in ne stopi na svojo pot, tega nikoli ne bo vedel. Zato želim pogum vsem, ki smo in bodo začeli svojo pot, ne ozirajte se na besede in mnenja tistih, ki sicer govorijo eno, mislijo pa drugo. Vaša odločitev, da spremljate začetnike, je po mojem mnenju zelo dobra in vredna vse pohvale. Dobrih in uporabnih nasvetov ni nikoli preveč, zato bom vesela vsakega dobrega nasveta. Upam, da bom dobila tudi odgovore na moja vprašanja.«

Jaka Blažon, 17 let

Jaka Blažon vse bralce vabi k sodelovanju in pomoči pri razvoju aplikacije Wivu. Foto: Sandi Baumkir
Jaka Blažon

»O podjetniškem udejstvovanju sem razmišljal že dolgo. Sem dijak, zato imam na voljo veliko časa. Zdi se mi prav, da ga izkoristim konstruktivno. Letos sem spoznal Ustvarjalnik in se povezal z njihovo ekipo, ki mi je odprla vrata v svet start-upov. Konkretna ideja za Wivu je bila že od samega začetka zastavljena tako, da bo nekoč iz te nastalo podjetje. Wivu je aplikacija za pametne telefone, ki uporabnikom vsak dan postavi nov izziv: Slikajte otroško srečo, Fotografirajte nekaj zelo starega, Ujemite v objektiv trenutek negotovosti ... Zbrane fotografije aplikacija prikazuje vsem uporabnikom, ti pa z glasovanjem izberejo najboljšo. Spodbuja uporabnikovo kreativnost in mu omogoča, da njegova dela oziroma slike vidijo vsi uporabniki, kar poveča prepoznavnost. Imam srečo, da mi je uspelo za mojo idejo navdušiti profesionalno ekipo razvijalcev mobilnih aplikacij, ki so sprejeli izziv in mi pomagali razviti aplikacijo. Za zdaj se ukvarjamo z razvojem odlične uporabniške izkušnje, tako da so morebitni kupci v drugem planu. Naš kratkoročni cilj je čim prej pridobiti čim več uporabnikov. Začelo se bo s testiranjem na nekaterih slovenskih šolah, da ugotovimo, ali naša aplikacija dovolj pritegne uporabnike, nato pa bomo napadli svetovni trg.

Vsak podjetnik mora iskati čim več mentorjev, čim več mora spraševati. Samo tako lahko napreduje in se uči. Nekaj mentorjev že imam, obiskujem podjetniške dogodke, kjer spoznavam veliko zanimivih ljudi, od našega skupnega izziva pa pričakujem, da se mi bodo odprla vrata do mentorjev in svetovalcev, s katerimi se sam sicer ne bi mogel srečati. Vsaka nova informacija je koristna, na splošno povedano, pa moram potožiti, da v okviru rednega šolstva podjetniških vsebin ni dovolj.

Trenutni čas je za mladega podjetnika zelo ugoden. Moja generacija je prva, ki ima možnost nagovarjati ves svet prek družbenih omrežij, tehnologija je iz dneva v dan cenejša, ljudje v zahodnem svetu pa imajo dovolj denarja, da trošijo za stvari, ki jim ne pomenijo absolutne nuje, ampak jim prinašajo ugodje in doživetja. Verjamem v sodoben pogled na podjetništvo, ki pravi, da se vsak izdelek oziroma storitev, preden jo damo na trg, testira na uporabnikih. To zelo zmanjša tveganje in skoraj izniči potrebo po začetnem kapitalu. Podjetništvo se je zaradi tega v zadnjem desetletju povsem zdemokratiziralo - postalo je dostopno vsem. Na državo se ne zanašamo, pa tudi zagonske investicije za zdaj ne potrebujemo. Razvoj lahko za zdaj poteka v popoldanskih urah, ko pa bomo dobili dovolj uporabnikov in bomo s tem dokazali, da ima aplikacija potencial, bo odprta tudi pot do vlagateljev.

Avtor: Nina Simič

Članek je bil 20. novembra objavljen v reviji Moje Finance.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...