So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Slovenski podjetniki previsoko cenijo svoja podjetja

Čas branja: 2 min
19.11.2013  11:09  Dopolnjeno: 19.11.2013 11:20
Slovenski podjetniki previsoko cenijo svoja podjetja

Pri prodaji podjetja je treba ostati osredotočen na redno poslovanje, predstavljeni finančni podatki pa morajo biti točni in aktualni. Strokovnjaki medtem opozarjajo, da slovenski lastniki podjetja ocenjujejo precej nerealno.

Mateja Ahej, strokovnjakinja za prodajo podjetij, opozarja na trenutno visoko deželno tveganje, ki g
Mateja Ahej, strokovnjakinja za prodajo podjetij, opozarja na trenutno visoko deželno tveganje, ki ga slovenski podjetnik vidi drugače kot tujec.

Večina slovenskih gospodarstvenikov ima predobro mnenje o svojih podjetjih, je na predavanju v organizaciji Silicijevih vrtičkov poudaril Darko Butina, ki je sodeloval pri prodaji večinskega deleža spletnega trgovine Mimovrste=). Po Butinovih besedah je tako, ker večina podjetij ni bila oblikovana z globalnimi ambicijami, direktorji oziroma lastniki pa se niso resno ukvarjali z možnostjo, da bodo morali čez določen čas izstopiti iz podjetja.

Tudi Mateja Ahej iz Finančnega centra meni, da lastniki podjetje ocenjujejo precej nerealno. »Predvsem zato, ker so tudi čustveno vpleteni - večinoma so v podjetja vložili vse svoje začetne prihranke in prosti čas in ob prodaji vse to poskušajo unovčiti. Ponavadi imata lastnik oziroma prodajalec in kupec tudi vsak svojo vizijo razvoja podjetja in se njuni pogledi na ceno že s tega stališča razlikujejo. Dodati je treba še trenutno visoko deželno tveganje, ki ga slovenski podjetnik vidi drugače kot tujec,« pojasnjuje.

Najpomembnejši so finančni kazalniki

Vlagatelje oziroma kupce pa pri nakupu medtem najbolj zanimajo finančni kazalniki. Najpomembnejši so EBITDA, ki kaže, kakšen potencialni denarni tok je podjetje sposobno ustvarjati, prihodki, dobiček, likvidnost in denarni tok, ki kaže, ali podjetje redno plačuje svoje obveznosti, ter neto dolg.

Podjetja se sicer vrednotijo različno, razlaga Ahejeva. Najpogosteje uporabljena je metoda diskontiranih denarnih tokov, ki temelji na določanju časovne vrednosti denarja. »Je najnatančnejša, vendar za nepoučenega ocenjevalca precej zahtevna za izvedbo,« razlaga sogovornica. Za vrednotenje se uporabljata tudi metoda, ki ocenjuje vrednost sredstev in obveznosti, ter metoda tržnih primerjav. Ta temelji na zbiranju ocen oziroma prodaj podobnih podjetij.

Nasvet

Butina in Ahejeva pri prodajnih postopkih svetujeta:

  • razčistite, kaj prodajate, za koliko prodajate in kako dolgo ste pripravljeni pomagati novemu lastniku;

  • predstavitveno gradivo naj bo prilagojeno morebitnim partnerjem, podatki o poslovanju morajo podpirati vsebino in nasprotno, pazite na resničnost in kredibilnost napisanega;

  • izognite se zavajanju in pretiravanju;

  • znebite se poslovno nepotrebnih sredstev (tudi nepremičnin);

  • vztrajajte, da dobite odziv, pa čeprav negativen;

  • pri pogajanjih osebno in poslovno spoznajte svojega sogovornika;

  • »term sheet« (dokument o uskladitvi osnovnih pogojev naložbe) jemljite resno, bodite pozorni na razne klavzule, ki ščitijo le vlagatelja in puščajo podjetje v podrejenem položaju;

  • ob skrbnem pregledu predložitev ustreznih in pravočasno pojasnjenih podatkov. Butina opozarja, da je pri prodaji najslabše, če se izkaže, da so pri skrbnem pregledu dani podatki napačni;

  • pri oblikovanju pogodbe naj vam pomagajo izkušeni pravniki, ki jih je po Butinovem mnenju le malo. V vsakem primeru se potrudite razumeti, kaj podpisujete;

  • med postopkom prodaje morate biti osredotočeni na redno poslovanje, prav tako bodite pozorni na odzive zaposlenih. Butina sicer meni, da je v manjših podjetjih sodelavcem smiselno vnaprej povedati za prodajo, v večjih podjetjih pa šele po podpisu pogodbe;
  • pazite, da bodo zadovoljni tudi zaposleni.

Članek je bil 19. novembra objavljen na Finance.si. 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...