So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Ustvarite si »imidž« in podjetja vas bodo našla

Čas branja: 3 min
17.11.2013  11:18  Dopolnjeno: 17.11.2013 11:19
Ustvarite si »imidž« in podjetja vas bodo našla

D 12.01.07JURE CUHALEV - KIBERPIPAFOTO: ALES BENO
Jure Čuhalev

"Ko podjetje išče ljudi z določenimi znanji in ljudi, ki izstopajo, to velikokrat počne prek spleta oziroma prek skupnosti, ki je dejavna na tem področju. Zato je zelo pomembno, da ste dejavni na področju, ki vas veseli, in o obravnavanih temah puščate svoj digitalni odtis na spletu."

Visoka stopnja brezposelnosti je v Evropi in Sloveniji prizadela predvsem mlajše generacije. Trg dela se je za te generacije zelo spremenil, zato je pri iskanju službe treba biti inovativen. Toda, ali ne bi bilo še bolje, da bi delodajalci iskali vas?

»Ko podjetje išče ljudi z določenimi znanji in ljudi, ki izstopajo, to velikokrat počne prek spleta oziroma prek skupnosti, ki je dejavna na tem področju. Zato je zelo pomembno, da ste dejavni na področju, ki vas veseli, in o obravnavanih temah puščate svoj digitalni odtis na spletu,« svetuje programer, blogar, predavatelj, podjetnik in spletni aktivist Jure Čuhalev in pravi, da ne išče dela, temveč delo išče njega. A je njegov nasvet koristen tudi za primere, ko sami želite prepričati podjetje, da vas zaposli. »Delodajalce napotite na splet, kjer si lahko ogledajo vaše dosežke in izkušnje. Torej vaše bloge, vaše spletne izdelke, videe, iz katerih so razvidne vaše dozdajšnje izkušnje, vaša področja zanimanja, vašo dodano vrednost,« dodaja Čuhalev.

Pet korakov do višje dodane vrednosti na trgu dela: 1. Poiščite organizacijo, ki se ukvarja s področjem, ki vas zanima. 2. V okviru organizacije ustvarite mrežo poznanstev. 3. V okviru uveljavljenih dejavnosti organizacije najdite svojo tržno nišo ali nadgradnjo dejavnosti. 4. Na novo pridobljeno znanje širite prek predavanj in spleta z blogi in spletnimi družabnimi omrežji. 5. Na spletu zapisujte vsak korak, tako da bodo vaše izkušnje, znanje in zanimanje vidni vsem morebitnim prihodnjim delodajalcem.

Kako postati opazen

»Najprej ugotovite, kaj radi delate,« na začetku iskalcem dela svetuje Čuhalev. Potem ko ste ugotovili, kaj vas veseli, poiščite organizacije, ki delujejo na tem področju, in se udeležujte njihovih aktivnosti, izobraževanj, karkoli pač počnejo. In tam spoznavajte ljudi. »O tem pišite blog in se dodatno izobražujte,« nadaljuje Čuhalev. Ves čas iščite priložnosti ali nadgradnjo znanja v organizaciji ali pa stvari, ki jih organizacija na izbranem področju še ne počne. Ko pridobite znanje, ki ga organizacija še nima, ali odkrijete področje, na katerem še ni navzoča, organizirajte predavanje za člane te organizacije ali pišite o tem.

Do službe prek brezplačnih dogodkov

»Dober primer tega je denimo učenje uporabe spletne platforme Blogspot. V bližnji knjižnici ali kakšnem drugem javnem prostoru organizirajte brezplačno delavnico, na katero bo prišlo le nekaj ljudi. Večkrat boste aktivni, bolj znani boste postali in več ljudi bo prišlo na vaša predavanja,« pripoveduje Čuhalev. Vsakič, ko končate predavanje, obiskovalce vprašajte, ali bi želeli, da jim enkrat na mesec pošljete elektronsko sporočilo o novostih na tem področju. Če boste organizirali več delavnic v letu dni, boste tako dobili več deset ljudi, ki bodo brali vaša mesečna elektronska sporočila. »V elektronskem sporočilu vedno povprašajte, ali lahko zanje opravite kakšno delo. Poznajo vas, veste, kaj znate in kako delate. Prej ali slej boste našli delo,« meni Čuhalev.

Zakaj je dobro, da poznate čim več ljudi s področja, ki vas zanima: 1. Spoznavanje morebitnih prihodnjih delodajalcev. 2. Pridobivanje priložnostnih del. 3. Grajenje osebne vidnosti na trgu dela. 4. Pridobivanje novih znanj in zamisli od ljudi, ki delujejo na področju vašega zanimanja.

Kje vse so priložnosti

Vendar nasvet Jureta Čuhaleva ne velja le za službe za programerje. »Imam dobrega prijatelja, ki je ta sistem uporabil pri pohodništvu,« pripoveduje Čuhalev. Včlanil se je v pohodniško društvo, spoznal ljudi in njihove navade, zdaj pa zanje opravlja različne storitve, seveda za plačilo. »Dober primer je tudi dogodek Rails Girls, ki je namenjen izobraževanju žensk o programiranju. Na prvi dogodek se je prijavilo skoraj 600 žensk, sprejeli so jih le desetino. To kaže, da je na trgu še veliko prostora za take dogodke,« meni Čuhalev.

Naredite mrežo

Pomembna so tudi poznanstva, ki jih boste sklepali v različnih organizacijah. »Veliko podjetij mi ponudi službo ali projekt, ki pa me ne zanima oziroma nimam časa zanj,« nadaljuje Čuhalev. Zato velikokrat delo prepusti drugim v svojem družabnem krogu, za katere ve, da so dobri v tem, kar delajo. Mreženje je po njegovih besedah koristno zaradi spoznavanja morebitnih prihodnjih delodajalcev, pridobivanja priložnostnih del, grajenja osebne vidnosti na trgu dela ter pridobivanja novih znanj in zamisli od ljudi, ki delujejo na področju vašega zanimanja.

Članek je bil objavljen 13. februarja 2013 na Finance.si

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...