So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Brez ovinkarjenja: Kaj je potrebno za resnično uspešno hitro rastočo globalno podjetniško zgodbo?

Čas branja: 4 min
15.11.2013  15:29
Brez ovinkarjenja: Kaj je potrebno za resnično uspešno hitro rastočo globalno podjetniško zgodbo?

V zadnjih 10 letih sem videl preko 1.000 start-up podjetij in v tem času jih lahko naštejem samo nekaj, ki so resnično globalno uspešna in hitro rastoča. To pomeni, da imajo promet v milijonih, od nekaj deset, pa vse do sto zaposlenih (z izjemno visoko dodano vrednostjo) ter potencial, da se prodajo na globalnem trgu za več sto milijonov.

Govorim res o hitro rastočih globalnih podjetjih, običajno financiranih s tveganim kapitalom. Našel sem pet točk, kaj imajo ta podjetja običajno skupnega. Mogoče je kje kakšno odstopanje, saj je neskončno možnosti, kako uspeti v podjetništvu. So izjeme, vseeno pa je zaradi teh pet točk malo ljudi v poziciji za gradnjo takega hitro rastočega globalnega podjetja. Poglejmo si jih.

1. Najboljši ljudje v svoji generaciji - Prvo pravilo je, da so uspešni podjetniki najboljši v svoji generaciji, običajno v tehničnem znanju, lahko pa tudi s poslovnega vidika (prodaja, vodenje,...). Poleg izjemnih umskih sposobnosti imajo tudi močan ego in željo po uspehu, ustvarjanju ter dokazovanju. Skratka izjemno znanje spremljajo tudi velike ambicije.

Običajno jih žene želja po ustvarjanju, dokazovanju, želijo biti samostojni ter spreminjati svet. Vidijo, kako lahko prispevajo k razvoju določene industrije, v smislu, da življenje ni nič drugega, kot kanvas na katerem soustvarjaš svet. Na drugi strani, kljub izjemnim kompetencam in egu, velja, da je velik del uspešnih globalnih podjetnikov pripravljeno vračati skupnosti. Imajo neverjetno željo po tem, da ne razvijajo zgolj sebe in svojega podjetja, vendar prispevajo tudi družbi kot celoti.

2. Dostop do virov - Drugi zelo pomemben dejavnik je dostop do virov. Najprej na osebni ravni, se pravi prihajajo običajno globalni podjetniki iz dobro situiranih družin, če ne že premožnih. Samo tako lahko podjetnik razmišlja dolgoročno, se osredotoči na pridobivanje znanja, snovanje idej ipd. Če razmišljaš, kako boš naslednji mesec plačal račune, težje kuješ globalne zgodbe o uspehu. O tem, da smo ljudje bistveno bolj produkt okolja, kot si upamo priznati, govori tudi knjiga Prebojniki; seveda v to okolje spada tudi družina, kjer odraščamo in njena pozicija v družbi.

Druga raven je podjetje. Skoraj nemogoče je zgraditi globalno uspešno podjetje brez dostopa do velikih vsot kapitala. Govorimo tudi o več 10 mio €. Podjetnik mora biti sposoben angažirati tuje vire (poleg sposobnih ljudi), če ima velike globalne ambicije. Veliko k temu prispevajo kompetence, nekaj vloge pa igra tudi časovno tempiranje, se pravi mora biti podjetnik na pravem mestu ob pravem času. Rabiš kanček sreče. Dejstvo pa je, da so za velike zgodbe potrebni veliki zneski.

3. Zgodnje mednarodne izkušnje - Velika večina ustanoviteljev uspešnih (slovenskih) start-up podjetij je zgodaj delovala v mednarodnem okolju; ali v obliki študija na tujih univerzah, ali v obliki študentskih tekmovanj, potovanj ipd. Če želiš, da v tebi zrasejo globalne ambicije, moraš doživeti svet in videti kakšne so možnosti; kje je nebo, kje je resnično meja.

Za takšno zgodnjo mednarodna izkušnjo, pri kateri ne gre za popivanje v tuji prestolnici, ampak integracijo v lokalni ekosistem uspešnih ljudi, so običajno zopet potrebni izjemni akademski dosežki, in/ali dobri finančni resursi; poleg ambicij seveda in prave miselne naravnanosti. Podjetnik mora imeti čim bolj pestro in zgodnjo mednarodno zgodovino, obenem pa mora biti tudi izjemno mobilen in se pripravljen brez kančka pomisleka preseliti. To točka je verjetno specifika za Slovenijo.

4. Prej vzpostavljen jedrni tim - Ljudje so vsekakor jedro vsakega uspešnega start-up podjetja. Vseeno pa je na tej točki potrebno narediti še korak dlje. Običajno ni dovolj, da v nekem trenutku pride skupaj tim pametni ljudi in se lotijo nove podjetniške ideje. Veliko bolj pogost scenarij je, da skupina ljudi že prej dela v kakšnem drugem podjetju ali organizaciji, se tako med seboj že dokazljivo dobro ujamejo, poznajo kompetence drug drugega, si zaupajo ipd. Skratka so že utečena kompetentna ekipa, ki deluje utečeno in se zaveda česa je sposobna.

Ko pride podjetniška priložnost ali ko pride do neke strukturne spremembe (propad podjetja,...), ustaljena ekipa zagrabi priložnost. Tako ni potrebno izjemno dolgo časovno in tvegano obdobje, da se sestavi ustrezna in kompetentna ekipa. Če je vse to dodatno podkrepljeno z vzvodi, še toliko bolje - npr. že razvito znanje na inštitutih, kjer je prej delal tim, bazo strank iz prejšnjega podjetja ali podobno. Seveda je vse skupaj sprejemljivo zgolj v primeru, da ni kdo oškodovan.

5. Začetek novega trenda - Nazadnje nikoli ne smemo pozabiti besed znanega ameriškega investitorja Marca Andreessena, kako ključen je trg - lahko imaš izjemno ekipo, pa slab trg in bo zmagal trg. Na drugi strani imaš lahko povprečno ekipo in dober, velik in hitro rastoč trg, in bo zopet zmagal trg. Ko trg pada pač reže vse pod sabo. Ko je plima, se z njo vzdignejo vsi čolni. Velika večina uspešnih start-up podjetij je bila na začetku strmega vzpona določenega trga. Večji, kot je potencialni trg, večja kot je rast trga, več je priložnosti za uspeh podjetja. Res je, da uspešna podjetja nastajajo tudi tako, da prevetrijo zaspane trge, vendar večkrat podjetja uspejo, ko se podajo na nove trge, v t.i. »modre oceane«. So pa za uspeh na takih trgih nujne novodobne vitke in agilne metode podjetništva.

Pri tem se vedno znova pojavlja vprašanje, ali se podjetnik lahko sistematično postavi na pravi trg ob pravem času, ali gre večji prispevek k sreči. Verjetno se pravi odgovor skriva nekje vmes. Po eni strani, lahko izkoristijo priložnosti zgolj ljudje, ki imajo kompetence, poskušajo, so proaktivni, razmišljajo o prihodnosti ipd. Po drugi strani je bilo na začetku trenda video vsebin na spletu več tisoč video platform, na koncu pa se je za bajne vsote prodala samo ena, ki ima levji tržni delež (YouTube); delno zaradi superiorne strategije in izvedbe, delno zagotovo tudi zaradi kančka sreče; četudi je ta sreča, da so bili pri zgodbi pravi investitorji. Zagotovo se lahko postaviš v pravo panogo, če si imel prej dovolj virov za priprave, ne zagotavlja pa to končnega podjetniškega uspeha.

+ Ustrezno okolje - Glavna naloga podpornega okolja za podjetništvo je ustvariti podjetniku prijazno okolje, kjer lažje zasije in razvije svoje potenciale, skladno z omenjenim, da smo ljudje bistveno bolj produkt okolja, kot si upamo priznati. Prijazno okolje, poleg ustreznega administrativnega, davčnega in pravnega sistema, ki so temelj vsega, pomeni koncentracijo ključnega znanja, najboljših ljudi in dostopa do virov ter trgov. Namreč malo zemljanov je v idealni poziciji za globalno podjetništvo.

Zato je podporno okolje za podjetništvo tako pomembno in predstavlja izjemno prednost v vsaki državi. Podporno okolje soustvarja uspešne podjetnike. Tekma 21. stoletja je tekma zagotavljanja čim bolj ustreznega okolja za podjetnike (in ostale talentirane posameznike), ki ustvarjajo globalno uspešna hitro rastoča podjetja (ali projekte, produkte, zgodbe,...). Ta namreč ustvarjajo delavna mesta, ta ustvarjajo gospodarsko rast in nove rešitve ter večajo kakovost življenja. Zato Pariz gradi največji inkubator na svetu, države investirajo milijone v podporno okolje in še več denarja v zagonski kapital. Zato je družba Turkish Airlines omogočila, da start-up podjetniki predstavljajo svoje ideje premožnejšim potnikom v poslovnem razredu. In kot omenjeno, uspešni podjetniki običajno z veseljem nesebično vlagajo nazaj v poslovno okolje; ker se močno zavedajo pomena tega. Njim gre na koncu vedno pomembna zahvala za začetek razcveta vsakega start-up ekosistema.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...