So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Po treh letih podjetništva

Čas branja: 3 min
13.11.2013  15:10
Po treh letih podjetništva

Tri leta bo tega kar smo se Ljubo, Primož, Matic in moja malenkost, po nekaj letih kameradstva v ŠSDMS, podali v "čudoviti svet podjetništva". No, v resnici se niti nismo podali - skočili smo vanj in to na glavo - niti ta svet ni tako čudovit, le da takrat tega, idealisti, še nismo vedeli. Podjetje, najprej s.p. in kasneje d.o.o., smo štartali z 0 (nula, nič, nada, niente) naročniki in enako količino prihodkov. S Primožem sva v preteklosti sicer delala v različnih agencijah, ampak od tam nisva odpeljala vsak po nekaj naročnikov, ki bi nam omogočili lagoden štart in nasmeh z naslovnic vseh slovenskih marketinških medijev: »Znane face iz sveta marketinga so šle na svoje«.

V prvih mesecih sva s Primožem sedela v moji dnevni sobi, ki je takrat opravljala tudi vlogo naše pisarne (garaže namreč nihče ni imel) in tuhtala, kako bomo prišli do svojih prvih naročnikov. Na eni strani sva razmišljala, kako se tega lotevajo »new business direktorji« velikih agencij in na drugi kje koga poznava; v Sloveniji se menda le tako pride do posla. Takrat se nam je »fake 'til you make it« zdela prava metoda. Svojemu prvemu naročniku smo prenovili Facebook stran; ob tej priložnosti bi se jim radi še enkrat zahvalili za izkazano zaupanje (čeprav najbrž niso vedeli, da so prvi; navsezadnje smo imeli gor svoj "poker face").

Tri leta kasneje sedimo v open-space pisarni v Stari tobačni, kup tovornih palet v kotu pa čaka našo interier designerko (Darja, hvala!), da se vrne iz Dublina in nam pomaga do konca opremiti prostor. Copywriter se je vmes »spremenil« v kreativnega direktorja (in ugotovil, da je to v Sloveniji naziv za dinozavre, zato se je prekvalificiral v "odgovornega za kreativne zmage"), designer pridobil znanja art direktorja, vodja projektov pa si našel sebi bolj primeren naziv chief happines officer. Med našimi referencami so danes velike in male slovenske znamke: Petrol, Simobil, Sportina, Medex, ... V teh letih smo izpilili svoje znanje vodenja projektov, prodaje, priučilili smo se enostavnega računovodstva, izbirali sodelavce, se pogajali s poslovnimi partnerji, še vedno se trudimo znebiti se nekaj slabih praks slovenskih agencij in še marsikaj drugega.

Nabrala se je tudi kopica bolj ali manj zabavnih zgodbic, ki so najbrž sestavni del kurikuluma »podjetniške šole«. Večina izmed njih je povezana z ljudmi in njihovimi (ne)navadnimi vedenjskimi vzorci. Naprave in oprema delujejo, ljudje smo tisti, s katerimi je vedno zanimivo.

Lahko vam povem, da se v večjem slovenskem mestu nahaja direktor z ultimativimi pogajalskimi sposobnostmi, ki smo jh imeli priložnost izkusiti tudi na lastni koži. Potem, ko smo se z njihovim marketingom že dogovorili, poslali ponudbo in dobili potrditev, so nas poslali še k njemu na sestanek. V trenutku, ko smo odprli vrata in vstopili z eno nogo v njegovo pisarno, se je vehementno zadrl čez prostor: »40% popusta na ponudbo ali pa niti ne vstopajte.« Ponudbe ni še niti videl. V delčku sekunde se je bilo treba odločiti, če se bo prvi nogi v prostoru pridružila tudi druga ali pa se zahvalimo in odidemo. Omenjenega direktorja sicer cenimo, ker je uspel postaviti na noge podjetje, ki na leto ustvari nekaj mio EUR prometa, dogovarjanje z njim pa je vseeno malce stresna zadeva. Opravka smo imeli tudi z direktorjem, ki se je tekom projekta vdrl v tla. Naenkrat je nehal odgovarjati na klice in odpisovati na maile. Dopuščamo možnost, da mu nekaj ni bilo všeč, ampak, če ti tega oseba ne pove, težko veš. Druga, bolj verjetna, možnost je, da so ga ugrabili vesoljci s planeta Ego. Kaj točno bomo z njim in na pol dokončanim projektom se še nismo točno odločili.

Istočasno je podjetništvo povezano s celo vrsto vrsto »malih zmag«, kot jih sami imenujemo. Od že omenjenega prvega naročnika, trenutka, ko smo prvič uspeli preseči 10k prometa na mesec, različnih zahval in pohval, srečnih naročnikov in bivših sodelavcev, zmag na pitchih, pro bono projektov, prostih dni, ko si jih nekdo od nas zaželi.

Na eni strani obstaja morje priložnosti in »denar leži na cesti« (kar je tema za nek drug zapis), na drugi je potrebno prevzeti odgovornost, če v tem početju nisi uspešen, in še vseeno nekako plačati račune. Zaenkrat uspešno kljubujemo statistiki, ki pravi, da v prvih treh letih propade 60% novih podjetij. No, nismo med njimi. Zaenkrat smo vsako leto "harder, better, faster, stronger" in uživamo v tem, kar počnemo.

MORALA ZGODBE: Če zmaguješ, si sam "kriv". Če se čoln potaplja, tudi. Na koncu dneva ne gre za zmage ali poraze, temveč za prevzemanje odgovornosti. Če to zmoreš, ni boljšega kot biti krojač svoje usode. V kakršnikoli obliki.

Mini bilanca treh let:

- pridobili kar nekaj naročnikov (hvala vsakemu posebej!)

- cca 250.000€ prometa

- zamenjali 3 pisarne

- uspeli obdržati pri življenju edinega hišnega ljubljenca, kokosovo palmo

- ustvarili tri delovna mesta + dajemo delo še nekaj zunanjim sodelavcem

- 1 neplačnik (s katerim še ne vemo kaj bomo)

- 1 zlata nagrada na SOFu (in še neodgovorjeno vprašanje, kakšna je sploh njena vrednost v Sloveniji)

To ni celovit prerez našega začetka, je pa - začetek!

Avtor: Sašo Palčič, oglaševalska agencija MadwiseCC

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...