So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Programer, ki je prek analize osebnih podatkov Američanov Obami pomagal do zmage na volitvah

Čas branja: 2 min
13.11.2013  08:59  Dopolnjeno: 13.11.2013 09:15
Programer, ki je prek analize osebnih podatkov Američanov Obami pomagal do zmage na volitvah

rayid-ghani-small
Vir fotografije: www.ci.uchicago.edu/

Kako iz obilice raznovrstnih podatkov izluščiti najučinkovitejše metode za mobilizacijo množic, je vprašanje, s katerim si večino svojega časa glavo beli ameriški raziskovalec na področju analize podatkov Rayid Ghani. Še posebej intenzivno pa je bilo njegovo delo v času lanskoletne volilne kampanje Baracka Obame. Ghani je namreč vodil ekipo analitikov in statistikov, ki so se ukvarjali z vprašanjem, kako oblikovati privlačna sporočila za mobilizacijo novih prostovoljcev, zbiranje denarnih prispevkov in prepričevanje neodločenega volilnega telesa, naj vendarle odide na volišča in odda glas za Obamo.

Do ljudi prek telefona, elektronske pošte ali osebo

"Zbirali smo raznovrstne demografske podatke, informacije zbrane na socialnih omrežjih in iz anket," je na torkovem predavanju na Inštitutu Jožeta Štefana pojasnil Ghani. Do množic so dostopali prek različnih kanalov, najpogosteje pa so se posluževali telefonskih klicev, elektronske ter navadne pošte, televizijskega in internetnega oglaševanja, socialnih omrežij, ob tem pa je Ghani še izpostavil osebno oglaševanja "od vrat do vrat". Na ta način so pokrili praktično vsako ulico v zveznih državah, kjer se običajno odloča predsedniška bitka.

Zbrali za milijardno dolarjev donacij

"Z analizo smo želeli ugotoviti naslednje: kolikšna je verjetnost, da bo nekdo oddal glas za Obamo, koliko truda smo morali vložiti v prepričevanje potencialnega volivca in kako verjetno je, da bo dotična oseba sploh odšla na volišče," je pojasnil govornik. Ghani je še izpostavil pomembnost učinkovitega razvrščanja sredstev in postavljanja prioritet. "Ugotovili smo, da tistih, ki nimajo namena iti na volišča in ki so ob enem podporniki protikandidata, nima smisla ogovarjati. Zatorej smo se bolj osredotočili na tiste, ki sicer ne gredo volit, a so pokazali večjo naklonjenost do Obame," je razložil.

Volilna kampanja za Obamovo ponovno izvolitev je bila sicer ena največjih do zdaj, saj je razpolagala z okoli milijardo dolarjev donacij, udeleženih pa je bilo skoraj 2,5 milijona prostovoljcev.

Osnova so eksperimenti

Oglaševalske aktivnosti so potekale na podlagi predhodno izpeljanih poskusov. "Oseba bo bolj verjetno odšla na volišče, če jo prepričaš, da tudi ostali iz njenega okoliša volijo. Na podlagi ugotovitve smo oblikovali okvirne dialoge, ki so jih prostovoljci uporabljali pri interakciji z neodločenimi volivci," je enega od načinov pristopa opisal Ghani.

Tovrstno eksperimentiranje z različnimi metodami je bilo središče Ghanijevega dela. Njegova ekipa se je med drugim veliko časa soočala z iskanjem najbolj primernega načina za zbiranje denarja. Ugotovili so, da je bolj kot višina denarnega prispevka pomembna pot po kateri bo oseba oddala svoj del prihodkov. Po izkušnjah Ghanija bodo ljudje tako prej kliknili na gumb, ki označuje že vnaprej določeno vsoto denarja, kot pa da bi višino prispevka, pa če prav manjšo, morali vstaviti sami.

Poslanih je bilo pet milijard elektronskih sporočil

Pomemben del vojne za volivce se je odvijal tudi na socialnih omrežjih. "Na podlagi podatkov iz Facebooka smo ljudi kategorizirali glede na njihove interese ter nato personalizirali elektronska sporočila," je razložil Ghani in ob tem pripomnil, da je bilo v času kampanje poslanih kar pet milijard e-mailov.

Govornik se je dotaknil tudi naslednjih predsedniških volitev. Z razliko od lanskoletnih bodo morali takrat republikanci kot demokrati najprej izvoliti kandidata. Po mnenju Ghanija bo torej ključno, katera stranka bo prva izbrala svojega in tako imela več časa za pripravo na kampanjo.

Z analizo podatkov do boljšega izobraževalnega sistema

Ghani sicer deluje kot direktor raziskovalnega centra na univerzi v Chicagu, kjer s skupino študentov na podlagi analitičnih in statističnih dognanj ter t. i. "data mininga" razvija načine, kako izboljšati stanje na področju izobraževanja, zdravstva, energije, transporta in varnosti.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...