So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Nasvet: Kako do učinkovite spletne trgovine

Čas branja: 3 min
08.11.2013  11:03  Dopolnjeno: 08.11.2013 15:00
Nasvet: Kako do učinkovite spletne trgovine

Samo ameriške spletne trgovine naj bi do konca leta ustvarile za več kot 240 milijard dolarjev prihodkov ali okoli 14 odstotkov več kot lani. V e-trgovini v EU, ki zaposluje dva milijona ljudi, deluje okoli 550 tisoč podjetnikov, ki skupaj razpošljejo več kot 3,5 milijarde paketov naročenih izdelkov na leto, kažejo podatki Ecommerce Europe. Ob tem smo tri strokovnjake vprašali, kako naj se podjetja lotijo spletne trgovine.

Primož Žižek, E-laborat: "Spletno poslovanje ni poceni, čeprav to večina podjetnikov zmotno pričakuj
Primož Žižek, E-laborat: "Spletno poslovanje ni poceni, čeprav to večina podjetnikov zmotno pričakuje."

Kaj prodajati na spletu

»Ko izbirate izdelke za prodajo na spletu, se vprašajte, kako velik tržni potencial imajo, kakšna je konkurenca in ali gre za rastoč trg ali star tržni segment,« priporoča Primož Žižek, direktor svetovalnega podjetja za spletno poslovanje E-laborat. Med zrelimi panogami pri e-prodaji omenja turizem, zabavno elektroniko, računalništvo, kozmetiko, e-storitve vseh vrst, mobilne in spletne aplikacije, knjige, oblačila, obutev... Hkrati na spletu uspeva ogromno tržnih segmentov in niš, od izobraževalnih programov, segmenta infopodjetništva do jezikovnih tečajev, pohištva. Raste tudi spletna prodaja trgovcev v segmentu hitro pohajajočih izdelkov (FMCG), tehnike vseh vrst, avtomobilskih delov, avtomobilov ...

»Če načrtujete spletno trgovino kot glavni prodajni kanal, je najprimernejša za digitalne dobrine, kot so e-knjige, programi, spletne storitve in aplikacije, ter vse izdelke, ki jih kupcu ni treba nujno preizkusiti,« pravi Peter Brenko, direktor Appoteke, ki trži platformo za spletno trgovino Shopamine in prodajna orodja v oblaku. Če je spletna trgovina glede na naravo izdelka drugotnega pomena, jo je najbolj smiselno uporabiti kot dopolnilo drugim prodajnim kanalom, denimo kot katalog, v katerem lahko redne stranke, ki izdelke že poznajo, naročajo tudi od doma, dodaja Brenko.

Kako do pravih prodajnih kanalov na spletu

Izbor prodajnih kanalov na spletu je odvisen od poslovne strategije in ciljev podjetja ter navad kupcev. Spremljajte navade kupcev in raziskave vedenjskih vzorcev ter faz v prodajnem procesu, skozi katere se pomikajo kupci na e-trgovinskih platformah, svetuje Žižek. Čudi se, zakaj tako malo slovenskih podjetij izkorišča prodajno moč Amazona za vstop na tuje trge. »Ker mnogi dobavitelji tarnajo nad maržami pri spletni distribuciji, je najbolje tržiti prek svojih digitalnih trgovskih platform. Če imate globalno konkurenčne izdelke, jih tržite prek platform vodilnih svetovnih ali nacionalnih splošnih ali seg­mentiranih e-trgovin,« dodaja Žižek.

Peter Brenko, Appoteka: "Brezplačna dostava izdelkov je pomembnejša za uspeh e-trgovine kot prodajne
Peter Brenko, Appoteka: "Brezplačna dostava izdelkov je pomembnejša za uspeh e-trgovine kot prodajne cene."

Kaj vpliva na uspešnost spletne trgovine

Po Žižkovih izkušnjah je uspeh e-trgovine najbolj odvisen od kompetenc ljudi, ki zanjo skrbijo, in jasne vizije, v katerih segmentih želi podjetje resno nastopati na domačem in svetovnem trgu. »Da bo spletna prodaja uspešna, vanjo vložite čas in denar ter razvijte digitalno konkurenčnost podjetja. Bližnjic v e-trgovanju ni, ker je tudi konkurenca vse močnejša,« opozarja.

»Predvsem je pomembno najti pravo razmerje med ciljanim oglaševanjem, uporabniško izkušnjo in na koncu tudi kakovostjo izdelkov ali storitev,« dodaja Tomaž Frelih, direktor start-up šole Hekovnik.

Sogovorniki opozarjajo na te najpogostejše napake:

1. Številni slovenski podjetniki si predstavljajo, da je internetno poslovanje poceni, pa ni. Uspešni pri e-prodaji imajo e-trgovske ekipe in oddelke, ki »poslujejo« hitreje od klasičnih kanalov. Opaža, da ima večina podjetnikov še vedno težave s precej osnovnimi elementi definiranja posla, kaj šele z razvojem optimalnih digitalnih platform in programov za upravljanje odnosov s kupci CRM.

2. Izboljšati je treba vidnost, privlačnost in dostopnost izdelkov v e-trgovinah. Predstavitve izdelkov so slabe, premalo je foto- in videomaterialov, ki bi približali izdelek kupcem. Prevečkrat je veliko skritih podatkov, denimo o vračilu izdelkov, zalogi, poštnini... Premalo se ukvarjajo s cross sellingom (pospeševanjem prodaje on-line in off-line - v klasičnih trgovinah) in up-sellingom v e-trgovinah (ko kupca z enega področja izdelkov z enim klikom pripelješ na drugo ponudbo).

3. Opažajo tudi, da podjetniki premalo poudarka namenjajo kupcu, na primer analizi uporabnikovih potreb in uporabniške izkušnje, kar je v uspešnih e-trgovinah nujna dnevna praksa.

4. Težave so tudi pri ustvarjanju povpraševanja oziroma pozicioniranju na spletnih iskalnikih. Teže kot prej se je na spletnih iskalnikih visoko umestiti. Razlogi so v nepoznavanju osnov optimizacije vsebine za spletne iskalnike, neupoštevanju viralnosti vsebine, privlačnosti in govoric na spletu, dodaja Žižek.

5. Merjenje učinkovitosti spletne trgovine, nakupnega lijaka in število konverzij je temelj vsake dobre in strateško vodene spletne trgovine. Ukrepanja ob osipih, povečanja obiska, izboljšanja konverzij, rasti povprečne in letne vrednosti nakupa strank brez merjenja glavnih kazalcev preprosto ni mogoče doseči, trdijo sogovorniki.

6. Veliko podjetij se ujame v zanko tekmovanja s ceno. Ni nujno, da so nižje cene na spletu, še posebno pri podjetjih, ki nadzirajo celotno verigo od proizvodnje do trženja. Pomembno je, kaj in kako prodajamo, ali zagotavljamo najboljšo storitev, najboljše ponudbe, izdelke ... Raziskave kažejo, da je brezplačna dostava izdelkov pomembnejši dejavnik uspeha e-trgovine od cene.

Tomaž Frelih, Hekovnik: "Dobro je najti pravo razmerje med oglaševanjem, uporabniško izkušnjo in kak
Tomaž Frelih, Hekovnik: "Dobro je najti pravo razmerje med oglaševanjem, uporabniško izkušnjo in kakovostjo ponudbe."

Avtor: Petra Šubic

Članek je bil 8. novembra 2013 objavljen na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...