So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

6.Startup Cafe: Kako so startupi iskali investitorje v Novi Gorici

Čas branja: 5 min
06.11.2013  15:26  Dopolnjeno: 06.11.2013 16:17
6.Startup Cafe: Kako so startupi iskali investitorje v Novi Gorici

V kavarni Sputnik sta se v sredo, 6. novembra 2013,  na 6. Start-up Cafeju predstavila zmagovalna startupa investitorske konference COINVEST Fieldoo in Mesi.Prva moža obeh podjetij sta govorila o pripravah na konferenco, kaj sta tam doživela in kaj sta odnesla od konference.

Klemen Hosta
Klemen Hosta (levo), Fieldoo

"Za resnejši marketing pa je potreben resnejši denar. Lionel Messi stane 100.000 evrov za kakršnokoli reklamo, najboljši španski novinar računa 2.000 evrov za en sam twit."

Podjetje Fieldoo je globalno spletno nogometno omrežje, ki povezuje nogometne igralce z agenti. Podjetje je na trgu dobrih 8 mesecev in si je v tem času nabralo 80.000 uporabnikov iz 200 držav. Prvi mož podjetja Klemen Hosta pravi, da podjetje vztrajno raste, sami pa se ves čas ukvarjajo z iskanjem investicij iz vsega sveta. Mesi se ukvarja z razvojem inovativnih medicinskih pripomočkov. Prvi projekt, s katerim se je podjetje Mesi odpravilo na trg je naprava, ki je namenjena odkrivanju periferne arterijske bolezni, gre za t.i. napravo za avtomatsko merjenje gleženjskega indeksa, ki z merjenjem pritiska na roki in na gležnju, pomaga pri odkrivanju zamašenih žil, saj nižji gleženjski tlak, lahko nakazuje na probleme z arterijami v nogi. Omenjena naprava je na tržišču od začetka leta 2012, z njo so pokrili celoten slovenski trg, uspešno pa se prebijajo tudi na tuje trge. Podjetje Mesi trenutno razvija medicinsko napravo Tricorder, ki je oboževalcem Star Treka dobro poznana. Gre za medicinsko napravo, ki bo zmožna diagnosticirati 16 bolezni in meriti 5 življenjskih znakov. Pri projektu Tricorder podjetje sodeluje s slovenskimi podjetji - Gigodesign, D•Labs, Smart Com, - s Fakulteto za elektrotehniko ter z Inštitutom Jožefa Štefana, katerih skupen cilj je s Tricorderjem odnesti zmago na natečaju ameriške fundacije X Prize.

Priprave na konferenco

Klemen Hosta: „Fieldoo se prijavlja na vsako pasjo procesijo, saj se tako urimo v „pitchanju". Naš motiv je bil trening. Sama konferenca je bila odlično organizirana, izpostavil bi Start-up šolo, ki je potekala v navezi s Hekovnikom. Vsem, ki razmišljajo o lastnem start-up podjetju svetujem, da se zglasijo v Hekovniku, saj fantje obvladajo teorijo in prakso. V Novi Gorici so se na enem mestu zbrali zanimivi ljudje iz slovenskega startup ekosistema, prisotni so bili seveda tudi tuji investitorji. In to je pomembno - spoznavanje novih ljudi. Fieldoo je na svoji poti zagrešil kar nekaj napak, med drugim smo se prepozno odpravili na trg. Ustvarili smo "glomazen" produkt, ki smo ga prepozno splavili na trg. Čim prej je treba it v boj za investitorje. Samo podjetje je staro leto in pol. Pred ustanovitvijo smo se 2 leti intenzivno ukvarjali z idejo in delali v prostem času, potem pa smo se znašli pred odločitvijo, da se začnemo z zadevo ukvarjati profesionalno, za kar je bil seveda potreben denar. Odpravili smo se k angelskim investitorjem. Pripravili smo listo ljudi, ki ulagajo v obetavne ideje. Na drugem sestanku so nam že ponudili denar, ponudbo s četrtega sestanka pa smo tudi sprejeli, čeprav je bil ponujeni znesek nižji. Šlo je za „smart money", saj smo ob denarju dobili več povezav iz same industrije."

Jakob Šušterič: „Začeli smo kot študentje, zato nismo imeli družinskih obveznosti ipd. ter smo se res posvetili razvoju ideje in produkta, še preden smo res potrebovali denar. V določeni fazi smo se odločili, da je treba iz prototipa ustvariti produkt, ki ga bomo poslali na trg. Tukaj nam je na pomoč priskočil P2, pa razpis P1, kjer smo dobili bančno posojilo z garancijo države. Temu je sledilo iskanje angelskih investicij. Kot je omenil Klemen Hosta, smo se tudi sami odločili za pametno izbiro, ki nam je ob denarju priskrbela predvsem povezave na trgu, izkušene ljudi. Treba je stopiti iz pisarne na teren. Potovalka pod roko in pot pod noge. Sprva smo potrebovali zdravnike, ki so postali uporabniki naših produktov, četudi jih niso takoj kupili. Sam poslovni model smo že velikokrat spremenili, saj se iz napak sproti učimo. Zdi se mi, da smo zdaj na pravi poti, a se bomo prilagajali po potrebi. V tujini prodajamo naše izdelke preko distributerjev, katerih cilj je s čim manj dela iztržiti čim več. Distributerji skrbijo zgolj za logistiko in svetujejo pri finančnih transakcijah, iskanje strank na tujih trgih je še zmeraj v naši domeni. Distributerje pridobimo prav z dokazovanjem, da bodo z našim produktom dobro zaslužili, hkrati pa ne bodo imeli z njim veliko dela. V tem času smo se veliko naučili na področja marketinga v zdravstvu, ki je nekoliko specifičen. Skupno z drugimi panogami je, da so vsekakor pomembna dobra mnenja t.i. „opinion makerjev", pomembni so članki in kritične študije, ki tvoje delo potrjujejo in ga delajo razpoznavnega. V zdravstvu pa je poleg trega treba sodelovati z organizacijami, ki te bodo dodatno usmerjale. To so zavarovalnice, farmacevtske družbe

jakob šušteršič
Jakob Šušterič. Mesi

"Naslednji teden se MESI odpravlja v San Franciso, kjer nas čaka poslovni sestanek. Sam verjamem, da bo temu sledil naslednji sestanek, beseda bo dala besedo, kontaktu bo sledil drug kontakt in tako se bo začela graditi mreža na tistem koncu sveta."

in organizacije kot sta v Sloveniji ZZZS ali Ministrstvo za zdravje. Ob vsem tem pa je treba ves čas hoditi predstavljati izdelek potencialnim kupcem. Smisel marketinga je v vseh panogah na koncu isti."

Po konferenci

Kako nameravajo zmagovalci nadaljevati iskanje investitorjev in strank po zaključeni COINVEST konferenci, so unovčili kontakte, ki so jih zbrali v Novi Gorici?

Klemen Hosta: „V našem podjetju imamo zaposlenega, ki se ukvarja z marketingom in PR-jem, takega človeka rabi vsako podjetje. Maja je omenila, da številke naših oboževalcev na Facebooku (50.000) in Twitterju (10.000) spodbudne. Sam bi rekel, da so podpovprečne. V Angliji obstaja sorodno podjetje, ki se ukvarja s podobno zadevo, ki imajo na Twitterju 250.000 followerjev, tako da globalno gledano naše številke niso dobre. Kot primer lahko navedem našega strateškega partnerja iz Indije, ki imajo čez 600.000 like-ov na Facebooku, pa se jim to zdi malo za indijske razmere. Za resnejši marketing pa je potreben resnejši denar. Lionel Messi stane 100.000 evrov za kakršnokoli reklamo, najboljši španski novinar računa 2.000 evrov za en sam twit. Vse se zaračuna, vse je plačljivo. Ko smo se začeli širiti na tuje trge smo se sprva osredotočili na šest držav -Slovenija, Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina, Španija, Poljska - v katerih smo opravili testne promocije, šlo je za testiranje vseh mogočih marketinških kanalov. Kako smo od tega prišli na 205 držav, ne vem niti sam. Testiramo in poskušamo nove in nove možnosti. Za nas sta zelo pomembna trga severne in južne Amerike, vendar rabimo za vstop na brazilski trg več kot 100.000 evrov samo za začetno reklamo. Če vložiš le 20.000 evrov je enako kot bi jih vrgel v smeti. Zato še zmeraj iščemo nove investitorje. Na COINVESTU sem dobil konkretno ponudbo nemške banke. Možakar mi je po parih minutah pogovora izročil vizitko in dejal, da v primeru, če najdemo zasebnega investitorja, oni podvojijo ponudbo. Pod pogojem selitve v Nemčijo, kar niti ni ovira. COINVEST nam je v bistvu zelo pomagal"

Jakob Šušterič: „Ko smo se prijavljali na konferenco, nismo niti upali na kontakte z investitorji, pa smo jih kljub temu dobili. Naslednji teden se MESI odpravlja v San Franciso, kjer nas čaka poslovni sestanek. Sam verjamem, da bo temu sledil naslednji sestanek, beseda bo dala besedo, kontaktu bo sledil drug kontakt in tako se bo začela graditi mreža na tistem koncu sveta. Upamo na investicijo, ki bi omogočila nadaljnji razvoj podjetja, če ne pa vsaj na navodila in usmeritve za delovanje na trgu Združenih držav. Z razvojem podjetja bomo vsekakor nadaljevali. Naša vizija je, da pripeljemo tehnologijo, ki jo pozna zabavna elektronika (računalniki, tablični računalniki, pametni telefoni, televizija idr.) v medicino. Gre za prenos povezovanja, aplikacij, hitrega nadgrajevanja programske opreme in podobnega v medicinsko opremo, ki tega trenutno ne pozna. Zdravstveni sistem še niti približno ni doživel tehnološke revolucije. Želimo si biti prvi na področju tehnološke revolucije v medicinski opremi, predvsem pri diagnostiki, s katero se danes ukvarja zdravnik v bolnici, mi pa bi jo radi preselili k vam domov, ker v intimnem okolju lahko pridobimo veliko več podatkov, ki so bolj relevantni. Te podatki bi bili lahko posredovani zdravniku, ki bi jih v miru preučil in bolnika napotil k specialistu, mu predpisal zdravila, brez da bi se pacient sploh prikazal v ambulanti."

[gallery columns="6" ids="557,558,559,560,561,562,563,564,565,566,567,568,569,570,571,572,573,574,575,576,577,578,579,580,581,582,583,584,585,586,587,588,589,590,591,592,593,594,595,596,597,598,599,600,601,602,603,604,605,606,607"]

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...