So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kaj še manjka slovenskemu start-up ekosistemu

Čas branja: 2 min
05.11.2013  10:34
Kaj še manjka slovenskemu start-up ekosistemu

Tomaž Frelih, Hekovnik: "Dobro je najti pravo razmerje med oglaševanjem, uporabniško izkušnjo in kak
Tomaž Frelih, Hekovnik:

Slovenski start-up ekosistem bo zelo spremenila prodaja domačega start-upa za več kot sto milijonov evrov.

Imamo 150 start-upov in 1.400 zaposlenih v teh zagonskih podjetjih, je pokazala analiza slovenskega start-up ekosistema, ki jo je pripravil podjetnik Jugoslav Petković. Kaj te številke pomenijo v praksi in kakšna je prihodnost startup ekosistema?

»V zadnjih desetih letih, kolikor sodelujem pri soustvarjanju slovenskega start-up ekosistema, lahko rečem, da se je ta izjemno dobro razvil. Od začetka nismo imeli skoraj ničesar, podjetništvo je bilo tako rekoč zasovražena kategorija, ustanovitev podjetja je lahko trajala celo več kot mesec dni,« poudarja Blaž Kos iz Tehnološkega parka Ljubljana. Podobno meni prvi človek start-upa Koofr Damjan Matičič, ki poudarja tudi prispevek usmeritev EU, ki spodbujajo odpiranje inkubatorjev, pospeševalnikov in skladov tveganega kapitala. »Zdaj je počasi čas, da se stvari vsaj nekoliko usmerijo tudi s kakšno pametno strategijo na ravni države,« opozarja Matičič.

Kaj še manjka?

»Še vedno manjka kakovostnih vsebinskih dogodkov in povezovanja med podjetniki, ki so prve korake že naredili. Prav tako bo prvi velik uspeh, ko bo prvi slovenski start-up prodan za več kot sto milijonov evrov. To bo spremenilo pogled na start-upe in tudi slovensko sceno,« meni direktor start-up šole Hekovnik Tomaž Frelih.

Da bo prva velika prodaja slovenskega start-upa pozitivno vplivala na ekosistem, pravi tudi podjetnik Davorin Gabrovec iz start-upa Zeppelin: »Gotovo nam manjka kakšen uspešen 'exit', ki bo k temu izobraževalnemu start-up segmentu prinesel še kakšnega aktivnejšega angelskega vlagatelja, lažji dostop do ključnih oseb v tujini in še več motivacije za nove start-upe.«

Podjetnik Boštjan Špetič iz Zemante na vrh pomanjkljivosti postavlja »resen« angelski kapital, ki bi poleg finančne podpore dajal podporo globalnim idejam tudi s tem, da bi jim ponudil prave povezave in odskočne deske v tujini. »Preprosto, uspešni posamezniki v Sloveniji morajo svoje izkušnje začeti vlagati spet v skupnost in pomagati novincem. Povsod na svetu je tako in to je edini način za uspešen podjetniški ekosistem. Noben razpis ne more nadomestiti pravega mentorskega odnosa,« poudarja Špetič.

Kdaj slovenski Instagram

Ekosistem bo torej po pričakovanjih sogovornikov dobil pravi zalet z večstomilijonsko prodajo slovenskega start-upa. In kdaj lahko to pričakujemo? »Prodaja v vrednosti Instagrama je bolj izjema kot pravilo, tudi v Ameriki. Za takšen odkup se bodo morale povezave med centri svetovnega kapitala in slovenskim start-up okoljem predvsem še precej okrepiti,« meni Matičič. Milijardne prodaje ne pričakuje niti Špetič, ki pa meni, da vsaj stomilijonske niso oddaljene: »Če ste pripravljeni počakati na nekaj podobnega Skypu, torej resno globalno podjetje, pa imamo nekaj kandidatov.« Med prvimi kandidati je Celtra, ki je trenutno tretje največje podjetje na svojem področju. Takoj za Googlom in Facebookom.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...