So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Iz podjetniškega peskovnika do »najhitrejše kave«

Čas branja: 2 min
27.10.2013  20:13
Iz podjetniškega peskovnika do »najhitrejše kave«

Prek podjetniškega pospeševalnika za srednješolce se je razvilo že mnogo podjetniških idej, od mobilnih iger do portalov za prostovoljce. Želja je, da bi v podjetniške vode pripeljali še več dijakov, zato se Ustvarjalnik letos širi po več slovenskih srednjih šolah.

Ustvarjalnik je podjetniški peskovnik, ki po vsej Sloveniji organizira podjetniške delavnice, krožke in izobraževanja ter ponuja mentorstvo srednješolcem, ki želijo postati podjetniki. Kot pravi njegov vodja Matija Goljar, gre le za usmerjanje dijakov, ideje, ki jih razvijajo, pa so povsem njihove. »Dijaki ne vedo, da so sposobni, treba jih je zbuditi. Ko ti to uspe, ideje ustvarjajo povsem sami.«

V Ustvarjalniku se je v manj kot letu dni delovanja razvilo že več podjetniških idej: od mobilnih iger do turističnih aplikacij. V okviru Ustvarjalnika je tako nastala aplikacija Linktrip, ki pomaga pri načrtovanju potovanja in so jo razvili novomeški dijaki. V praksi to pomeni, da izberete kraj, iz katerega odhajate, in kraj, v katerega želite iti, storitev pa vam ponudi vse najcenejše možnosti prevoza. Novomeški dijaki so razvili tudi Doin' Good - spletni portal, ki si želi povezati prostovoljce, nevladne organizacije in podjetja, ki bi prispevala finančna sredstva.

Do najhitrejše kave prek aplikacije

goljar-matija-dijaki1-ih.1378407212.jpg.o.600px
Matija Goljar (levo zadaj), vodja, skupaj z bibliotekarko srednje ekonomske šole Zdenko Sušec in dijaki, ki so razvili Quick Coffee Cup (z leve): Matija, Nermin, Maja, Azra in Ramel v zadnji vrsti ter Maja, Zarja, Rok in Rok spredaj.

Dejavni so tudi dijaki srednje ekonomske šole v Ljubljani, kjer podjetniški krožek Ustvarjalnik stopa v drugo šolsko leto. Deset dijakov je na nekajdnevni izmenjavi v okviru Ustvarjalnika v Celovcu razvilo mobilno aplikacijo za »najhitrejšo kavo.« Kot so pojasnili, so idejo dobili, ker je bila kava v Celovcu predraga. Tako je skoraj čez noč nastala ideja o aplikaciji Quick Coffee Cup. »Aplikacija ti pokaže lokale v tvoji bližini. Prek aplikacije kavo naročiš, sporočiš, v kolikšnem času boš tam, prideš v lokal in jo prevzameš. Naročilo prevzameš prek kode QR, plačati pa je ni treba. Na aplikaciji si namreč izbereš abonma in nanj naložiš določeno količino denarja,« pojasnjujejo razvijalci aplikacije.

Želja je, da bi aplikacija dokončno zaživela enkrat jeseni, najprej pa bodo vanjo vključeni le ljubljanski lokali. Ti so, kot še dodajajo, zainteresirani za sodelovanje. Pomoč pri programiranju in oblikovanju aplikacije so dobili na start-up vikendu. Dijaki, ki so aplikacijo razvili, zdaj na srednji ekonomski šoli obiskujejo tretji oziroma četrti letnik, velik del pa se jih po tem vidi v podjetništvu.

 Mobilni ravbarji in žandarji

Velik potencial Goljar vidi v mobilni igri Shakal, ki so jo prav tako razvili dijaki v okviru Ustvarjalnika. Kot pravi, bi ta igra lahko javno zaživela že kmalu. Iva Starc, ki je del skupine, ki je aplikacijo razvila, razlaga, da gre za nekakšno mobilno različico ravbarjev in žandarjev. »Gre za aplikacijo, s katero se loviš. Ko se prijaviš, dobiš osebo, ki je tvoja tarča, in njeno lokacijo. Ko se tej osebi približaš na 50 metrov, jo lahko s telefonom ustreliš,« pravi Starčeva.

Aplikacija je za zdaj narejena tako, da bo mogoče loviti le osebe, ki jih poznaš. Največ težav pa imajo z GPS. »Na iOS deluje dobro, več težav imamo pri aplikaciji za androide,« dodaja.

Učenje podjetništva skozi oči podjetnikov

Goljar želi to šolsko leto Ustvarjalnik še razširiti. Na srednji ekonomski šoli se je tako že začel, želi pa si ga razširiti na 50 slovenskih srednjih šol. Krožke bodo tako kot do zdaj vodili podjetniški mentorji. »Potrebujemo nekoga z izkušnjami, prakso in mladega. Nekoga, ki je v podjetništvu res delal in lahko z izkušnjami mladim pomaga.« Goljar dodaja, da bo med mentorji tudi Starčeva.

Med drugim za prihodnje leto načrtuje tudi večji start-up vikend, kjer bodo sodelujoči v Ustvarjalniku imeli priložnost, da se povežejo in dodelujejo svoje ideje. Po treh mesecih bodo organizirali predstavitev vseh uresničenih idej, zmagovalci pa bodo odšli na izlet v Silicijevo dolino.

Avtor: Špela Mikuš

Članek je bil objavljen 06. septembra 2013 na Finance.si

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...