So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Intervju: »Priložnosti za start-upe so v zdravstvu«

Čas branja: 3 min
27.10.2013  19:47  Dopolnjeno: 27.10.2013 19:50
Intervju: »Priložnosti za start-upe so v zdravstvu«

»Smisel 54-urnih dogodkov, tako imenovanih start-up weekendov, ni, da vsak udeleženec na koncu odpre podjetje. Gre za to, da udeleženci spoznajo svet podjetništva, pridobijo izkušnje in v kratkem času tudi osnovno znanje podjetništva,« pojasnjuje Deborah Rippol, ki v okviru organizacije Start-up Weekend skrbi za dogodke v Evropi.

"Največja napaka je zaljubljenost podjetnikov v svoj izdelek ali storitev. Večina jih avtomatično mi
"Največja napaka je zaljubljenost podjetnikov v svoj izdelek ali storitev. Večina jih avtomatično misli, da obstaja trg za to, kar delajo. Da bodo že v prvem mesecu dni našli tisoče ljudi, ki bodo postali njihove stranke," svari Deborah Rippol.

»Imamo več kot štiri tisoč prostovoljcev, ki dogodke v okviru organizacije iz Seattla 'Start-up Weekend' pripravljajo v več kot sto državah sveta. Doslej je prek naše organizacije podjetniško znanje nabralo že več kot 100 tisoč ljudi,« pravi Deborah Rippol. Organizacija, ki je nastala leta 2007, je neprofitna, finančno pa jo podpirajo tudi velikani, kot sta Google in Facebook. Ravno ta konec tedna bo prvič tudi v Sloveniji v Tehnološkem parku Ljubljana potekal dogodek Start-up Weekend v organizaciji istoimenske organizacije.

Kakšni so rezultati dogodkov? Koliko novih start-upov je nastalo?

Približno 10 odstotkov vseh podjetniških idej, ki se ali rodijo ali razvijejo na naših dogodkih, na koncu ugleda luč sveta kot samostojno podjetje. Torej malo manj kot 10 tisoč podjetij. In ta podjetja preživijo vsaj leto dni. Kot zanimivost lahko omenim, da so podjetja, ki so nastala iz dogodkov, lani zbrala za 30 milijonov evrov sredstev tveganega kapitala. Vendar ne gre toliko za odpiranje novih podjetij, kot za podajanje podjetniškega znanja in izkušenj. Zato bi raje opozoril na dejstvo, da kar četrtina udeležencev po letu dni od dogodka zamenja delovno mesto ali poklic. Na bolje seveda, pa naj gre za vidik plačila ali sreče pri delu.

Kako se je spremenilo področje start-upov v Evropi v zadnjih letih?

Ekosistem se je razcvetel. Medtem ko sta v preteklosti kot centra mladega podjetništva prevladovala Berlin in London, danes najdemo rastoče ekosisteme po celi Evropi. Podjetništvo je vse bolj priljubljeno, zdaj organiziramo dogodke tudi v mestih z 20 tisoč prebivalci. Podjetništvo za vse več ljudi, ki jih je prizadela gospodarska kriza, pomeni edini izhod iz dosedanjega življenja. Vendar veliko ljudi podjetniško znanje in duh podjetništva vpeljuje tudi v svoj poklic.

Je pa evropski ekosistem zelo različen po Evropi. Kot sem že omenila, je v Londonu in Berlinu že dosegel stopnjo zrelosti, več poudarka se daje kakovosti kot količini.

So start-upi »hype« ali bodo enkrat postali tudi izbira za kariero?

Gotovo drugo. Sicer v zvezi z mladimi podjetji, vsaj v nekaterih državah, trenutno vlada navdušenje in stvar je napihnjena. Vendar gre pri start-upih za določeno miselnost z določenimi znanji, ki niso dodana vrednost le za podjetnike. Kot sem že omenila, je skupek znanj primeren in zelo dobrodošel tudi na posameznikovem delovnem mestu v obstoječem podjetju. Hkrati pa imajo ljudje s temi znanji tudi višjo dodano vrednost in se znajo gibati na trgu dela. Za start-upe je značilno navdušenje, ljubezen do ideje. In ta ni nujno vaša in je lahko tudi del multinacionalke.

Kakšne so najpogostejše napake podjetnikov, ki se izobražujejo na vaših dogodkih?

Veliko jih je (smeh). Največja napaka je zaljubljenost podjetnikov v svoj izdelek ali storitev. Večina jih misli, da obstaja trg za to, kar delajo. Da bodo že v prvem mesecu našli tisoče ljudi, ki bodo postali njihove stranke. Zato bi vsem podjetnikom svetovala, da že za časa razvoja prototipa najdejo potencialne kupce in se pogovarjajo z njimi. Njihov odziv je najpomembnejši.

Veliko ljudi tudi podcenjuje vrednost ekipe in količino dela, ki jo mora podjetnik opraviti. Pozabljajo tudi, da je na podjetniški poti pomembna čustvena podpora - in tudi ta najpogosteje prihaja od podjetniške ekipe.

Velikokrat pa se tudi zgodi, da ljudje na dogodkih nočejo razkriti svoje ideje, da jim je ne bo kdo »ukradel«. To je največja neumnost, za skoraj vsako idejo sem slišala že večkrat. Pomembna je predvsem uresničitev. Torej, bodite zaljubljeni v svojo idejo, najdite pravo ekipo in celotno stvar izpeljite.

Kdaj bomo imeli evropski Instagram, še bolje, evropski Google?

Menim, da moramo še malo počakati. Večina dobrih evropskih mladih podjetij še vedno odide v ZDA, predvsem v Silicijevo dolino. Če želimo, da podjetniki ostanejo doma, moramo predvsem povzdigniti pomen podjetnika. Potrebujemo podjetniške vzornike, kot je v ZDA Steve Jobs. Če danes rečete kolegom »odprl bom svoj start-up«, bo večina menila, da ste zmešani. Podjetništvo mora postati seksi.

Katere gospodarske panoge bodo v bližnji prihodnosti najbolj privlačne za mlada podjetja?

Opažam, da vse več podjetnikov rešuje težave na zdravstvenem področju. Zdravstvo je pred »bumom«, predvsem z vidika implementacije obstoječih tehnoloških storitev. Tablice, pametni telefoni s senzorji sploh niso v uporabi v zdravstvu. In kakor se to področje usmerja v bolj osebno zdravljenje, več veljave bodo dobila sodobna komunikacijska sredstva.

Lani je bilo trendovsko odpreti start-up s področja izobraževanja, ki je gotovo področje, ki še čaka na revolucijo.Članek je bil 5. julija objavljen na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...