So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Oblikovalec mora vedeti, koliko bo njegova ideja stala podjetje

Čas branja: 3 min
27.10.2013  19:34  Dopolnjeno: 27.10.2013 19:35
Oblikovalec mora vedeti, koliko bo njegova ideja stala podjetje

Svetovno priznana slovenska oblikovalka Nika Zupanc deluje na globalni ravni, svoje poslovanje pa širi še na brazilski trg. Kljub gospodarski krizi in manjši prodaji visokocenovnih oblikovalskih izdelkov v Evropi, Rusiji in na Daljnem vzhodu recesija ne vpliva na razvoj njene kariere.

»Zdaj sodelujem z novim brazilskim podjetjem. Brazilija je nov, velik in močan trg, kjer je dizajn zelo prisoten, kot je na splošno v Južni Ameriki. Zaradi moje poslovne navzočnosti na globalno razpršenih trgih, in ne samo na evropskem, se učinki recesije v poslovnem oziru uravnotežijo. Do zdaj mi je sam razvoj izdelkov, ki so bili ob pravem času na pravem mestu, v kombinaciji s talentom in trdim delom nenehno odpiral nove možnosti, zato posebno trženje ni bilo potrebno,« ugotavlja Nika Zupanc.

Avtorski pristop

Oblikovalka deluje na dveh ravneh: oblikuje za druge naročnike in vzporedno snuje lastno blagovno znamko La femme et la maison by Nika Zupanc. Med naročniki njenih oblikovalskih izdelkov, na primer stolov, svetil in svilenih preprog, so priznana podjetja, kot so italijanski Moroso, Moooi - nizozemsko podjetje znamenitega oblikovalca Marcela Wandersa - in Nodus, eno izmed vodilnih italijanskih podjetij za notranji dizajn.

Lani je začela sodelovati z eno izmed najodmevnejših oblikovalskih galerij v svetovnem merilu, galerijo znamenite oblikovalke Rosane Orlandi v Milanu, ki njene izdelke ponuja tudi v svoji trgovini v prestižnem Porto Cervu na Sardiniji. »V pohištveni industriji je zelo iskan avtorski pristop, ki se v kombinaciji s talentom, tehničnim znanjem, temeljitim poznavanjem stroke in z osebno predanostjo stroki oblikuje v posebno avtorsko zgodbo. Takšen pristop k oblikovanju ni prisoten le pri meni, temveč je pogost pri oblikovalskih kolegih v tujini, pri nas pa je skoraj neznan.«

Oblikovalec je mednarodni poklic

V produktnem dizajnu oblikovalci delujejo na dva načina: prvi je dizajn v službi naročnikov brez avtorskega pečata, drugi pa je zvezdniški avtorski dizajn, pri katerem močni oblikovalci sodelujejo s podjetji, ki želijo proizvajati izdelke z avtorskim pečatom. Nika Zupanc deluje izključno tako, na svojstven in inovativen način, pri katerem je način oblikovanja usklajen s filozofijo partnerskega podjetja. Njena oblikovalska filozofija izhaja iz prepričanja, da je industrijski oblikovalec mednarodni poklic, saj so posamezni lokalni trgi premajhni za uveljavitev ustvarjenih oblikovalčevih izdelkov.

»Potrebni sta globalno trženje in predstavljanje na mednarodni platformi, ki lahko edina realno oceni vrednost oblikovalčevega dela. Sodobno oblikovanje mora temeljiti na funkcionalnosti, na pametni uporabi materialov in imeti mora še tisti dodatni faktor X. Izdelki hkrati postavljajo vprašanja, vezana na družbo in trenutne razmere, z njimi se boriš za oblikovanje določenih vrednot in v tem je tudi politična nota mojega oblikovanja,« razlaga oblikovalka.

Blagovna znamka

Od leta 2009 snuje lastno blagovno znamko, ki se je zaradi vsako leto večjega zanimanja trgovin in kupcev za njene oblikovalske izdelke nanačrtovano in spontano razvila sama od sebe. Njeni največji kupci so »show roomi« z vsega sveta, ki ponujajo pohištvo najvišjega cenovnega razreda, njihov seznam pa je objavljen na njeni spletni strani. Zelo pomembna skupina kupcev so arhitekti z lastno proizvodnjo, ki njene izdelke uvrščajo v večje projekte, kot so opremljanje hotelov, restavracij, prestižnih zasebnih hiš...

Ob tem je prisotna še neposredna prodaja kupcem z vsega sveta - za prevoz kupljenih izdelkov poskrbijo kupci sami. Veliko povpraševanje, še posebej po »bubble lamp« (mehurčkasta svetilka), za katero po zahtevni tehnologiji pihajo steklo v Vistosi, prepoznavni beneški steklopihaški delavnici, prihaja iz Amerike. Pojavljajo pa se ovire v zelo zahtevnih ameriških standardih, zaradi katerih je treba na novo pridobiti certifikate, kar je povezano z veliko dodatno naložbo. Zupančeva priznava, da ji pred 20 leti ne bi uspelo v tolikšnem poslovnem obsegu kot zdaj, saj je za njeno boljšo prepoznavnost zelo pomembna spletna stran (www.nikazupanc.com), ki je njena digitalna podoba. »Facebook in Twitter omogočata nenehno komunikacijo in to je edina podoba, prek katere lahko nenehno globalno komuniciraš,« pojasnjuje.

 Oblikovalec - podjetje

Vsako podjetje, s katerim posluje, ima svojstven koncept sodelovanja in iz vsakega se veliko nauči. Oblikovalska ideja mora biti skupen konsenz med naročnikom in oblikovalcem. »Odnos med njima je močan, pristen, čustven, takšen, kot če bi se poročil. Vodilni v podjetju so intenzivno vključeni v proces in direktorji, ki izbirajo oblikovalca, njegovo delo nenehno spremljajo. Pri tem ni vmesnih členov. Ker so lastniki tudi sami zelo talentirani, znajo prepoznati oblikovalske zvezde. Timsko delo je ključ do uspeha in tisti, ki vodi posel, vodi tudi njegov oblikovalski del,« pravi sogovornica.

Pri nas je to dvoje zelo ločeno in vodilni navadno ne poznajo vseh podrobnosti v proizvodnji. »Ideja, ki jo kot oblikovalec ponudiš, ne sme biti le forma, mora biti tudi funkcija, opredeljena z racionalno porabo materiala, saj je navadno ves proces povezan z velikim vložkom. Če podjetje idejo sprejme, natančno ve, zakaj jo je sprejelo, in tudi natančno ve, zakaj je neko idejo ovrglo. Vsi se zelo trudijo, da bi tudi točno takšna prišla na trg,« pojasnjuje Zupančeva.

Oblikovalec mora oblikovalsko zasnovo že vnaprej natančno finančno ovrednotiti in vedeti, koliko bo njegova ideja podjetje stala, saj je to zelo pomemben element pri odločitvi za izdelek.

Kdo je Nika Zupanc Diplomantko ljubljanske likovne akademije Niko Zupanc, ki je za svojo diplomsko nalogo prejela Prešernovo nagrado, je britanski konzulat leta 2004 razglasil za najobetavnejšo mlado oblikovalko in jo vključil v projekt »Rising stars of New Europe«. Leta 2007 jo je avstralska revija za arhitekturo Urbis uvrstila med 17 najperspektivnejših imen na področju oblikovanja in umetnosti. Že leta se predstavlja na milanskem sejmu, najpomembnejšem sejmu v pohištveni industriji, pri čemer poudarja, da je pri začetnem uveljavljanju oblikovalca na mednarodni ravni zelo pomembno, da se predstavi s svojimi izdelki, in ne le s prototipi teh.

Avtorica: Maja Čebulj

 Članek je bil objavljen 12. februarja 2013 na Finance.si

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...