So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Mladi podjetniške priložnosti vidijo v lastnih »bolečinah«

Čas branja: 3 min
27.10.2013  19:45  Dopolnjeno: 27.10.2013 20:08
Mladi podjetniške priložnosti vidijo v lastnih »bolečinah«

Več kot 30 srednješolcev se je v Velenju za 54 ur ob navzočnosti mentorjev pospeševalnika mladinskega podjetništva Ustvarjalnik zaprlo v Šolski center ter male sive celice usmerilo v razmišljanje o podjetniških idejah. Rezultat je šest poslovnih modelov ter izdelkov oziroma storitev, ki jih želijo mladi podjetniki v najkrajšem možnem času preizkusiti na trgu.

Trojica mladih podjetnic je »bolečino« oziroma težavo, ki jo želijo rešiti, našla kar pri sebi. »Ženske imamo po več torbic, pač vsako za drugo priložnost, in vedno je težava, ko moramo prenašati stvari iz ene torbice v drugo. Naša rešitev je tridelna torbica, ki je sestavljena iz glavne torbice, male torbice in tako imenovanega prenosilca. Zadnji del je namenjen za stvari, ki jih potrebujemo vsak dan, kot sta mobilnik in denarnica. Prenosilec potem le prestavljamo ali v malo ali v veliko torbico, odvisno, kam gremo in kakšno torbico potrebujemo,« idejo pojasnjuje 16-letna Pika Cvikl in dodaja: »Ženske bodo zdaj namenile le minutko vsak dan, da si uredijo torbico.« Mlade podjetnice so pomoč poiskale že pri uveljavljenih slovenskih oblikovalcih, sredstva za začetek proizvodnje pa zbirajo prek spletne strani Indiegogo. »Naša torbica je namenjena ženskam od 15 do 40 let, ki jih zanima moda,« razloži Cviklova, in doda, da bodo torbice prodajali predvsem prek spleta. Podjetje naj bi po načrtih mladih podjetnic začelo poslovati konec šolskih počitnic.

»Razvili smo aplikacijo, ki poenostavi naročanje kave za na pot. Uporabnik bo lahko kadarkoli prek aplikacije pogledal,

kateri gostinec, ki je del projekta, je v bližini, in prek aplikacije pri njem naročil kavo po svojem okusu. Aplikacija ga bo lahko prek GPS tudi vodila do izbranega lokala, plačevanje kave pa bo potekalo prek prej napolnjenega računa. Uporabnik pri prevzemu kave torej ne bo uporabljal gotovine, temveč se mu bodo sredstva odštela s predplačniškega računa. Tako bo prihranil čas, saj ga ne bo izgubljal s čakanjem v vrsti, plačevanjem ter čakanjem, da se njegova kava pripravi,« zamisel aplikacije razloži Azra Kukavica. Mladi podjetniki denar vidijo v odstotkih: »Poslovni model je, da bo gostincu ostalo 80 odstotkov vsote, nam pa bo šlo 20 odstotkov vsega prometa.« Mlada podjetnica načrtuje, da bo aplikacija na trgu do konca poletnih šolskih počitnic. In zakaj podjetništvo? »Ker hočem biti sam svoj šef,« odgovori Kukavica.

"Zamisel za aplikacijo eBeat smo dobili na podlagi težave, ki jo imam sam. Sem vnet bobnar, vendar nisem nikoli obiskoval

glasbene šole, zato ne znam pisati not. Aplikacija eBeat to rešuje tako, da zvok pretvori v notni zapis. Lahko bi rekli, da gre za glasbeni Google translate," razloži mladi podjetnik in glasbenik Gašper Grubar. Aplikacijo so razvili za vse tri največje operacijske sisteme za mobilne naprave, torej za Windows, iOS in Andorid. Aplikacija bo plačljiva, zanjo boste odšteli pet evrov. "Konkurenca na trgu sicer je, vendar je edina dobra rešitev Guitar pro na voljo za 15 evrov," priložnost vidi Grubar. "Z glasbeniki že sodelujemo, torej imamo testno skupino. Ko bomo razvili aplikacijo za bobne, bomo šli naprej tudi na druge inštrumente," ambicij ne skriva Grubar.

"Naša ideja je izboljšanje komunikacije na predavanjih med poslušalci in

predavatelji. Razvili smo torej aplikacijo, prek katere lahko poslušalci predavatelju lažje sporočijo, da snovi ali ne razumejo ali pa bi radi izvedeli več. Rešujemo predvsem dve bolečini, storitev bo dala glas tudi sramežljivim ter tistim v zadnjih klopeh, saj je v velikih predavalnicah navadno težko priti do besede in predavatelja nekaj vprašati," razloži 18-letni Luka Domitrovič. Rešitev je sestavljena iz dveh delov, aplikacije za mobilne naprave za poslušalce in spletne strani za predavatelje. "Spletna stran predavateljem tudi omogoča analizo predavanja, torej katerega dela poslušalci najbolj niso razumeli in podobno," doda Domitrovič. Storitev bodo mladi podjetniki prodajali, ciljajo predvsem na velike ustanove, kot so fakultete. In zakaj podjetništvo? "Podjetništvo me mika že od malega, in ker sem programer, se ne vidim v velikem podjetju. Zanimajo me izzivi in rešitve zanje," odgovarja Domitrovič.

»Gre za aplikacijo, ki bo uporabniku glede na to, kar je do zdaj prebral, sama predlagala zanj zanimive knjige,« idejo aplikacije za mobilne naprave booklet razloži 17-letna Nika Bratkovič. In kako se razlikujejo od že delujočih podobnih rešitev? »Naša aplikacija je povezana s spletnimi družbenimi omrežji, zato bodo lahko uporabniki delili knjige s svojimi prijatelji. Dodali bomo tudi različna tekmovanja in nagrade, uporabniki pa bodo tudi nagrajeni za vneto branje,« dodano vrednost svoje aplikacije razloži Bratkovičeva. Mladi podjetniki zaslužek od aplikacije vidijo v prodaji knjig. »Povezati se nameravamo z največjimi spletnimi knjigarnami, kot je The Book Depository‎, in delovati kot posrednik,« pojasnjuje Bratkovičeva in dodaja, da nameravajo imeti tudi plačljivo aplikacijo. »Glavne funkcije bodo uporabniku na voljo brezplačno, če pa bo želel kaj več, bo moral plačati.« Z aplikacijo merijo tako na mlade kot na starejše.

»Naša aplikacija za mobilne naprave je zelo preprosta. Uporabniku omogoča, da lahko za določeno časovno obdobje blokira lastne odhodne klice. Velikokrat se zgodi, da ljudje v netreznem stanju kličejo svoje nekdanje partnerje. In naša aplikacija jim omogoča, da se to ne zgodi. Če se zgodi, da bi uporabnik vseeno rad opravil klic, mora rešiti matematično vprašanje, ki je prezahtevno za pijano osebo,« razloži 18-letni Tevž Šart. Osnovna aplikacija bo zastonj, za dodatne funkcionalnosti pa bo uporabnik moral doplačati. Splavitev aplikacije mladi podjetniki načrtujejo v mesecu dni. In zakaj želi biti podjetnik? »To me veseli in dobro se znajdem v teh vodah. Rad rešujem izzive in sem kreativen,« dodaja Tevž.

Članek je bil objavljen 24. junija 2013 na Finance.si

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...