So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Množično financiranje kot odgovor na slabo financiranje bank

Čas branja: 2 min
27.10.2013  19:20  Dopolnjeno: 27.10.2013 19:23
Množično financiranje kot odgovor na slabo financiranje bank

Oteženo pridobivanje bančnih posojil, višje garancije in visoke obresti so razlogi, da podjetja vire financiranja iščejo mimo bank, med drugim tudi pri drugih podjetjih ali celo pri oderuških posojilodajalcih. Vendar obstaja tudi tretja možnost: množično financiranje - crowdfunding (CF).

Gre preprosto za to, da širša množica ljudi financira vaš projekt, pri čemer pravzaprav ni vsebinskih omejitev. Projekt je lahko karkoli: zagon mladega obetavnega tehnološkega podjetja, razvoj določenega izdelka, znanstvena raziskava, štipendiranje študentov, infrastrukturna ureditev urbanega okolja, umetniška razstava, izdaja knjige, glasbena plošča ali pa humanitarna akcija v deželi tretjega sveta. Prav tako ni finančnih omejitev, zato projekt lahko tako zbere precej več sredstev, kot je sprva načrtovano.

Načela delovanja in prednosti

Največja prednost CF je v tem, da omogoča alternativni dostop do financiranja in da v večini primerov vložkov ni treba vračati, še posebej ne z visokimi obrestmi. Po drugi strani je za vložek običajnega investitorja ponavadi treba odstopiti precejšen delež svojega podjetja. Velik del CF pa ne obljublja deležev v projektih.

Razni javni razpisi za sredstva zahtevajo veliko birokracije in dokumentacije ter določene lastne vire, medtem ko je postopek pridobivanja sredstev prek CF preprost, avtorjem pa sredstev predhodno ni treba zbrati. Poleg tega CF omogoča brezplačno promocijo in otip trga - testiranje odziva prihodnjih porabnikov oziroma javnosti.

Spletne platforme

Množično financiranje poteka prek spletnih platform oziroma za to namenjenih spletnih strani, ki za določeno provizijo projektom ponujajo okolje, kjer se lahko predstavijo širši javnosti v določenem časovnem obdobju (navadno kampanja traja 30 dni). Nosilci projektov pa navadno financerjem obljubijo določeno nagrado oziroma povračilo za njihov prispevek.

Praksa je, da prijavljeni projekt okvirno pregleda in oceni strokovna ekipa CF-platforme, s čimer se zmanjša možnost zlorab. Vendar zanje platforme ne prevzemajo odgovornosti.

Pogoji financiranja

CF-platforme se med seboj razlikujejo po pogojih financiranja in po ciljnem področju financiranja (nekatere med njimi obenem ponujajo več različnih možnosti). CF poteka v več oblikah, in sicer:

- prednaročila: nagrada je v obliki izdelka ali storitve;

- deleži: nagrada je v obliki deleža v podjetju (projektu);

- mikroposojilo: povračilo je v obliki vrnjenega vložka skupaj z določenimi obrestmi;

- donacije: nagrada je zadovoljstvo ob financiranju pozitivnega projekta.

Največja ciljna področja financiranja pa so: posamezni izdelki in naprave (gedžeti), umetnost in glasba, socialni projekti, znanost in izobraževanje, podjetja in startupi, posojila za posameznike, razvoj lokalnega okolja in mest...

Pri posredovanju zbranih sredstev so prav tako razlike med platformami. Nekatere zahtevajo, da mora projekt zbrati vsa načrtovana sredstva (v nasprotnem primeru ne dobi nič, financerji pa obdržijo denar), nekatere pa projektom namenijo zbrano količino denarja, četudi ne dosežejo ciljnega zneska.

Največja

Čeprav imajo donacije in zbiranje sredstev dolgo zgodovino, se je crowdfunding v sodobnem pomenu besede začel z internetom. Eno izmed prvih takih financiranj je bilo zbiranje sredstev za glasbeno turnejo benda Marillion leta 1997, leta 2001 pa je v ZDA nastala prva tovrstna platforma ArtistShare. Velika večina drugih je nastala po letu 2006.

Danes po svetu obstaja okoli 800 različnih CF-platform (aktivnih in v ustanavljanju), med katerimi pa prednjači nekaj velikih, Kickstarter, Indiegogo in Rocket Hub (donacije in prednaročila), Crowdcube, Symbid (investicije) ter Kiva, Prosper.com in Funding Circle (mikroposojila in posojila 'peerto-peer'). Celo Forbes je ustanovil svojo platformo Rock The Post za financiranje mladih podjetij.

Milijon projektov

Množično financiranje tako precej raste. Massolution poroča, da je bila leta 2012 skupna globalna vrednost takega financiranja 2,7 milijarde dolarjev, kar je omogočilo zagon okoli milijon projektov. To pomeni 81-odstotno rast glede na leto 2011. Za leto 2013 Massolution napoveduje okoli pet milijard dolarjev financiranja.

Avtor: Aleš Praprotnik

Članek je bil objavljen 10. julija 2013 na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...