So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Zanimanje za crowdfunding je pri nas izjemno

Čas branja: 2 min
27.10.2013  19:13  Dopolnjeno: 27.10.2013 19:14
Zanimanje za crowdfunding je pri nas izjemno

Pri nas je množično financiranje oziroma crowdfunding šele dobro vzniknil in ni zakonsko in regulatorno urejen. V našem prostoru še ni nobene platforme v slovenskem jeziku, so pa slovenski projekti že dve leti na tujih platformah.

Eden prvih projektov je bilo uspešno financiranje dokumentarnega filma Jaz sem Janez Janša spomladi 2012, pred nedavnim pa so bili uspešno financirani trije slovenski projekti na Kickstarterju: leseni fotografski aparati ondu, inovativni blatnik za kolesa musguard in merilnik svetlobe za iphone lumu. Do zdaj naj bi bilo približno osem slovenskih projektov na Kickstarterju (pet uspešnih) in štiri na platformi Indiegogo (en uspešen).

Luka Piškorič Slovenia Crowdfunding
Zanimanje za crowdfunding je pri nas izjemno. Luka Piškorič, sopobudnik Slovenia Coworkinga in Slovenia Crowdfundinga

Slovenski začetki

Na začetku leta 2012 je bil ustanovljen Slovenia Coworking, in sicer z namenom promocije povezovanja samozaposlenih v delovne skupnosti, ki znižujejo stroške in povečujejo kreativni potencial. Spoznanje, da je za izvedbo projektov odločilen dostop do kapitala, pa je vodilo v oblikovanje Slovenia Crowdfundinga - skupine, katere namen je »raziskovanje, preizkušanje in vzpostavljanje kulture množičnega financiranja v Sloveniji« ter podpora in svetovanje pri pripravi CF-kampanj.

Ekipa je do zdaj organizirala izobraževanje o CF in okroglo mizo o tem, na njej pa so zainteresiranim predstavili crowdfunding, delovanje v tujini, uspešne slovenske kampanje in nekatere pravne vidike za postavitev kampanje.

Brez predpisov

Luka Piškorič, soustanovitelj Memo Instituta ter sopobudnik Slovenia Coworkinga in Slovenia Crowdfundinga, meni, da je področje pri nas povsem neurejeno in da obstaja še precej nejasnosti v zvezi z zdajšnjo slovensko zakonodajo. Dodaja, da bo slovenska platforma (ko bo vzpostavljena) omejena na lokalne projekte in slovenski prostor. S podporo, ki jo izvajajo zdaj, pa želijo projektom omogočiti prodor na tuje trge, pri čemer Piškorič poudarja, da je dodelana kampanja na CFplatformi samo prvi korak, čemur sledi intenzivna promocija. Pričakuje, da se bodo zaradi nedavnih uspešnih slovenskih kampanj pojavile tudi druge resne skupine, ki bodo izvajale tovrstno podporo (ena izmed teh je Dream Lab, ki naj bi trenutno delala pri nekaj projektih).

Trenutno sodelujejo z Regionalno razvojno agencijo ljubljanske urbane regije in Regionalnim centrom kreativne ekonomije, želijo pa vzpostaviti tudi sodelovanje z gospodarsko zbornico in ministrstvom za gospodarstvo.

Inovatorji, umetniki ...

Piškorič poudarja, da je zanimanje za crowdfunding pri nas izjemno. Obiskujejo jih različni posamezniki, predvsem inovatorji (fizične in pravne osebe), pa tudi umetniki. Večina izdelkov, ki jih prvi želijo predstaviti, je še v fazi prototipa. Nekaj pa je tudi posameznikov, ki so se že predstavili trgu, dobili pozitiven odziv, zdaj pa potrebujejo sredstva za nadaljnji razvoj. Ti v crowdfundingu vidijo odlično priložnost za preboj na svetovni trg.

Alternativa banki

Ali je torej množično financiranje resen odgovor na slabo kreditiranje bank? Delno nedvomno je. Kljub nekaterim težavam (poznejši nadzor nad podjetji) uspešno financiranje kampanj dokazuje, da je po tej poti mogoče zbrati potrebna sredstva in zagnati svoj zamišljeni projekt (tudi v Sloveniji). Tako je med drugim (s prednaročili) zbralo sredstva podjetje Fairphone, ki bo izdelovalo prvi etični pametni mobilnik na svetu. V svetu znanosti pa je ekonomist Steve Keen tako zbral sredstva za končanje prve različice dinamičnega monetarnega ekonomskega modela Minsky.

Toda čeprav se CF-financiranje krepi in mu tudi državni organi namenjajo vse več pozornosti, to še vedno pomeni majhen delež financiranja, ki ga banke namenjajo malim in srednjim podjetjem v obliki posojil.

Avtor: Aleš Praprotnik

Članek je bil objavljen 10. julija 2013 na Finance.si.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...