So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Kako se ženske lotevajo podjetništva

Čas branja: 3 min
27.10.2013  19:08  Dopolnjeno: 27.10.2013 19:11
Kako se ženske lotevajo podjetništva

zensko-podjetnistvo-ss.1365443526.jpg.o.470px
V računalništvu je premalo podjetnic.

Slovenke, podobno kot tudi ženske na Hrvaškem ali v Italiji, se odločajo za dejavnosti s področja osebnih storitev, značilne so: računovodske in finančne storitve, prevajalstvo, tolmačenje, različna specifična dela v trženju (oblikovanje besedil, izdelava spletnih strani), razna osebna svetovanja, izobraževanje za specifične vsebine, alternativne oblike usklajevanja duševnega in telesnega ravnovesja, vse bolj moden je tudi tako imenovani osebni coaching na različnih področjih in dejavnostih. Seveda je odločitev za dejavnost odvisna tudi od znanj, spretnosti in vstopne izobrazbe start-up podjetnice, pravi Marta Turk, Svet za inovativnost žensk Ljubljana.

Vse naštete dejavnosti ne zahtevajo kakšnega večjega finančnega vlaganja ali posebne opreme, za takšno vrsto dejavnosti ni zelo pomemben niti poslovni prostor. Drugače pa je, če namerava podjetnica voditi svoj salon (center dobrega počutja v kombinaciji z drugimi oblikami sproščanja in telesne vadbe).

Na področju IT, kjer bi se ženske kot programerke prav tako lahko dobro znašle, pa jih kot ustanoviteljice in nosilke srečamo redkeje, seveda tudi zaradi strokovne usmeritve. Dekleta se pri odločanju za prihodnji poklic premalo zgledujejo po priložnostih, ki jim jih ponuja informacijska tehnologija.

Čustvene

Gotovo damo ženske več poudarka temu, da rade delamo to, kar delamo, meni podjetnica in soorganizatorka največjega dogodka ženskega podjetništva v Sloveniji »500 podjetnic« Petra Škarja. »Rade smo bolj čustveno pri stvari, medtem ko večina moških deluje izključno ciljno usmerjeno. Varnost je morda naša šibka točka, saj si ne upamo toliko tvegati, zato se odločamo za storitvene dejavnosti, kjer ni začetnih vložkov v podjetje. Tudi če ne uspe, nismo na izgubi. Zato v splošnem vidim, da ima večina žensk storitvene dejavnosti v svojem podjetju.«

Kot ocenjuje Matija Goljar iz podjetniškega inkubatorja Ustvarjalnik, v zdajšnji generaciji ni posebne razlike med moškimi in ženskami. »Pred časom sem sodeloval pri presoji poslovnih idej kandidatov za samozaposlitev prek zavodovega programa subvencioniranja in ne bi mogel reči, da so bili nekateri posli izrazito ženski. Tudi gradbena podjetja so ustanavljale in vodile ženske.«

Tudi Goljar opaža, da je v svetu računalništva žensk še vedno premalo, saj se preprosto ne odločajo za študij tehniških smeri v enakem številu kot njihovi kolegi. A tudi na tem področju se dogajajo premiki: primer je nedavna pobuda RailsGirls, kjer so izkušeni programerji brezplačno izvedli delavnice programiranja za dekleta; v nekaj minutah so bile razprodane, dogodka pa se je udeležilo skoraj tisoč mladih programerk.

Iskrenost in zavzetost

In kateri posli so zdaj najbolj zanimivi za podjetnice? Kot odgovarja Petra Škarja, ki je tudi avtorica knjige Česa nas niso naučili v šolah, je to odvisno od posameznice: zanimivi so tisti posli, v katerih se posameznica vidi s srcem pri stvari. »Ženske težko kaj dosežemo, če iskreno ne uživamo v tem, kar delamo in če nismo predane prepričanjem in idejam, za katere se zavzemamo. Po naravi nam namreč več pomenijo čustva, odnosi kot doseganje poslovnih ciljev. Zdi se mi, da moškim, tudi če nimajo tega, vseeno uspe nek opazen dosežek, saj so izrazito ciljno usmerjeni - tega ženskam malo manjka.«

Strah

Prvi pogoj, da nekdo postane podjetnik ali podjetnica, je pogum. Odločitev je vedno težka, saj je zelo težko presoditi, ali nam bo uspelo. Česa se bojijo ženske? Ne gre za to, da se podjetnice kaj bolj bojijo od moških, da bi v začetnih korakih naredile napake ali da bi naletele na ovire. Praviloma gre za težavo, da imajo na razpolago manj osebnih prijateljskih omrežij, kjer bi si hitreje pridobile potrebne spretnosti za hitrejši vstop na lokalni trg, hkrati pa prav zaradi dejstva, da so manj vešče uporabljati vse možnosti sodobnih informacijskih tehnologij, ne izkoriščajo vseh priložnosti, ki se ponujajo, meni Marta Turk.

Za podjetnico ali podjetnika je zelo pomembno, da ne »podjetnikuje« le v okviru svojega poslovnega prostora, ampak da vsaj polovico svojega delovnega časa nameni spoznavanju novih poslovnih partnerjev, se udeležuje srečanj, delavnic, prireditev, kjer lahko širi glas o svoji ponudbi, saj je sam(a) svoja najboljša blagovna znamka.

Bolje poznajo kupca

Matija Goljar raje poudari, zakaj je podjetnicam lažje: »Predvsem opažam, da imajo ženske zelo visoko stopnjo empatije, zaradi česar bolje poznajo svojega kupca in se mu znajo bolje prilagoditi. Ženske so tudi manj brezkompromisne, v njih ni tako močen tekmovalni naboj kot pri moških. Zato v poslu ne bodo ravnale tako impulzivno in ne bodo hotele »uničiti konkurenco in zavladati svetu«, zato bodo pogosto bolj preudarne.« O tem je že v devetdesetih pisal eden od gurujev podjetništva Guy Kawasaki.

Preudarnejše

Zanimiv je tudi primer prakse banke Grameen, ki ponuja mikroposojila podjetnim ženskam v Bangladešu (zanjo je ustanovitelj Muhammad Junus prejel Nobelovo nagrado). Banka daje mikroposojila izključno ženskam, saj so na ogromnemu vzorcu dokazali, da so ženske preudarnejše in razmišljajo bolj dolgoročno. Pri njih je manjša verjetnost, da bodo pridobljeni denar porabile za osebne potrebe, saj ga bodo raje vložile v posel.

Ne bodite ponaredek moških Podjetnice ne smejo pozabiti, da so ženske, čeprav delujejo v poslovnem svetu, kjer je večina moška. Mnogo punc naredi ogromno napako, ker posnemajo moško delovanje, ker le tako vidijo pot do uspeha in cenjenosti. Ampak na koncu spoznajo, da so tako lahko le ponaredek tega, kar resnično so, je prepričana Petra Škarja. »In nikoli naj ne bo posel pred družino. Celotna družba od nas pričakuje zgolj poslovne rezultate, celotna družba nas ocenjuje zgolj po poslovnih rezultatih. Nisem še videla članka, kjer bi pisalo: »To pa je ženska in pol! Ima pet otrok, vsak dan jedo domače in zdravo, sama gospodinji in skrbi za prijeten dom in toplino, otroci so odlično vzgojeni. Je vzor mnogim mladim!« Velikokrat pa piše: »Podjetnica s štirimi podjetji po Evropi in Aziji, ima več kot 500 zaposlenih, prejela je nagrado ... Vzor mnogim ženskam po svetu!«

Avtor: Stane Petavs

Članek je bil objavljen 09.aprila 2013 na Finance.si

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...