So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Zakaj bi se Švicarji lotevali greenfield naložb v Sloveniji

Čas branja: 2 min
24.10.2013  14:00
Zakaj bi se Švicarji lotevali greenfield naložb v Sloveniji

gasser marc astina
"Ko smo gledali, kje naj odpremo podjetje, smo izbirali tudi med Nemčijo in Veliko Britanijo. Izbrali pa smo Slovenijo." Marc Gasser, prvi človek Astine

Kakšna je vrednost naložbe švicarskega podjetja Astina v Sloveniji, ni znano, naokoli pa kroži domneva, da gre za največjo greenfield naložbo v Sloveniji v prejšnjem letu. Zdaj v Ljubljani zaposlujejo sedem ljudi, bodo pa še zaposlovali, saj ves čas iščejo dober kader.

Ker se podjetje ukvarja z rešitvami na področju programske opreme, išče predvsem inženirje. »Iščemo programerje, ki znajo razmišljati zunaj okvirjev. In iščemo jih ves čas,« poudarja prvi človek švicarske Astine Marc Gasser, ki pa poslovnih rezultatov tako matičnega kakor tudi slovenskega podjetja ne želi razkriti. »Teh številk ne delimo z javnostjo,« odgovarja Gasser.

Zakaj Slovenija?

Kaj je Astino sploh pripeljalo na sončno stran Alp? »Razlogov je več. Slovenske univerze imajo podobne večnivojske učne programe s praktično komponento kot v Švici, hkrati pa je velik tudi dostop do nadarjenih ljudi in drugih virov,« poudarja Gasser. Poleg tega traja polet od Ljubljane do Züricha le dobro uro, poleti pa so trikrat na dan. »Dobili smo tudi močno podporo slovenskih tehnoloških podjetij in organizacij. Ko smo gledali, kje naj odpremo podjetje, smo izbirali tudi med Nemčijo in Veliko Britanijo. Izbrali pa smo Slovenijo,« dodaja Gasser, ki odločitve, da odpre podjetje v Sloveniji, ne obžaluje. »Nasprotno, zelo smo zadovoljni. Slovenija je lepa dežela, tako kot Švica, ima pa dodatno prednost, in sicer dostop do morja,« meni Gasser.

Kaj bi lahko bilo bolje

Edina slaba stran poslovanja v Sloveniji je po njegovih besedah dodatna administracija, ker Švica ni del EU. »Sicer bi želeli, da Slovenija postane učinkovitejša, predvsem pa bi bile potrebne administrativne poenostavitve pri zaposlovanju ter pokojninskem in zdravstvenem sistemu,« meni Gasser.

Danes bo v organizaciji slovenske Astine dogodek Internet Rockstars Networking Event, na katerem bodo poslovne priložnosti v Sloveniji iskali švicarski podjetniki, vlagatelji, inkubatorji, start-upi in oblikovalci spletnih strani iz Züricha. In zakaj se je Astina sploh odločila za tak dogodek? »S Slovenijo imamo dobre izkušnje, hkrati pa Slovenija sploh ni znana v Švici. Zato jo želimo predstaviti Švicarjem ter jih spodbuditi, da tudi sami začnejo razmišljati o vlaganjih,« poudarja Gasser.

Plusi so, so pa tudi minusi

Pri Astini so se organizacije dogodka lotili, ker »svoje vloge ne vidimo samo v delovanju v okviru našega podjetja, ampak tudi v aktivnem delovanju v naši skupnosti. Hkrati upam, da bo to spodbuda za vse tiste, ki že delujejo v tujini, da poskušajo po svojih močeh to deliti tudi z nami,« poudarja Miha Gerbec, ki vodi slovensko Astino in je poskrbel za organizacijo dogodka. So pri tej kakšne težave?

»Največja težava je bila z organizacijo letala, neprilagodljivost in neodzivnost domačega prevoznika ter visoka cena nam so povzročile kar nekaj težav, in preden smo prišli do pravega sogovornika, je trajalo kar nekaj časa. Težko je tujim vlagateljem kot našo prednost zagovarjati direktno povezavo, trikrat na dan, če morajo za povratni let iz Züricha odšteti več kot 300 evrov. V Ljubljani, tudi za tuje žepe, nimamo prav poceni namestitev, ampak hotelirji so nam prisluhnili,« svojo izkušnjo opiše Gerbec.

Plačali bodo Švicarji

Ker dogodek Astina organizira neprofitno, so stroške prevalili na Švicarje, ki prihajajo. »Kot organizator sem moral našim gostom zaračunati več kot 700 evrov za 30-urni poslovni obisk Slovenije, pa mi s tem ni uspelo pokriti vseh stroškov. Kakšno znamenje je to za morebitne tuje vlagatelje, bomo še videli. Res pa je, da se je z njihove strani napovedovala vsaj dvakrat številčnejša delegacija. Bojim se, da se jih na koncu veliko ni odločilo za obisk prav zaradi visoke cene dvodnevnega paketa, ki so jo morali plačati,« meni Gerbec.

Po njegovih besedah bi se država morala zavedati, da so mesta, kot so London, Zürich in Berlin, za podjetja strateškega pomena. »Menim, da za te kraje cena povratne letalske vozovnice ne bi smela biti višja kot sto evrov. Za marsikatero podjetje so te destinacije življenjskega pomena, Adria na primer v London in Berlin direktno sploh ne leti, cene vozovnic iz Ljubljane pa lahko dosegajo tudi več kot 700 evrov,« opozarja Gerbec.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...