So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo? Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj interneta. So podjetja pripravljena?
Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli Z digitalizacijo banka postane dosegljiva kadarkoli in od kjerkoli S prihodom digitalizacije in fintech podjetij, ki klasičnim bankam na določenih področjih poslovanja pomenijo vse večjo konkurenco, so banke pred izzivom, kako digitalizirati storitve in vpeljati nove ter tako izboljšati celotno uporabniško izkušnjo.
Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Razvoj fintecha prinaša koristi bančnim strankam Banke svojim strankam ponujajo vse boljšo uporabniško izkušnjo pri opravljanju digitalnih storitev tudi zaradi prihoda fintech podjetij.
Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je družinskih podjetij, ki preživijo prenos na tretjo generacijo, malo. Nekaterim spodleti že prenos na drugo generacijo.
Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih industrijskih obratih, operaterji elektroenergetskih omrežij lahko z baterijo za kratek čas nadomestijo izpad elektrarne, lokalne skupnosti pa jih uporabijo pri izpadih zaradi vremena

Intervju: Iz študentskih klopi do obetavnega podjetja 10

Čas branja: 6 min
21.10.2013  13:28  Dopolnjeno: 21.10.2013 13:32
Intervju: Iz študentskih klopi do obetavnega podjetja 10

Pogovarjali smo se s Simonom Juričem, soustanoviteljem mladega podjetja Inova IT.

Po zmagah na tekmovanju Imagine Cup je skupina študentov v slabih treh letih uspela na noge postaviti inovativno podjetje Inova IT , ki sodeluje z največjimi podjetji na globalnem telekomunikacijskem trgu.

[caption id="attachment_142" align="alignright" width="250"]

"Ne vem, kako se bo točno naša zgodba razvijala v prihodnosti, saj vedno pride do neskladanja med načrti in dejanskim stanjem, vseeno pa sem prepričan, da bo tudi nadaljnja pot zanimiva in hkrati upam, da nam bo omogočala finančno neodvisnost - katero smo si in si jo bomo še v prihodnje gradili sami," pravi Simon Jurič iz Inova IT.[/caption]

Lahko na kratko opišete vašo podjetniško pot?

Če bi na kratko orisal našo pot, smo s študenti s fakultete (FERI) odšli na Microsoftovo tekmovanje Imagine Cup. Sledil je Innovation Accelerator (Microsoft in BT ). Po tem pa nam je pomagala tudi Tovarna podjemov (univerzitetni inkubator v Mariboru).

Seveda smo na poti spoznali še veliko podjetij in zanimivih posameznikov, kateri so nam z nasveti in drugačno pomočjo ogromno pomagali in jim bomo vedno hvaležni. Seveda pa bi pri tem izpostavil dejstvo, da so nam vsi ti le pomagali odpreti vrata, skozi smo morali stopiti sami - kar je in še bo zahtevalo ogromno našega truda in vlaganja ter vseh stvari, katere smo se sproti naučili, tako pozitivne kot negativne.

 Pozornost ste usvojili predvsem z udeležbo na Imagine Cupu. Kakšno rešitev ste predstavili na tem tekmovanju?

Tako je. Vse se je začelo leta 2005, ko smo se kot študentje udeležili tekmovanja Imagine Cup. S samim tekmovanjem smo že imeli nekaj izkušenj iz preteklega leta in smo vedeli, kaj nas čaka oziroma kako se na samo tekmovanje pripraviti.

Kot rešitev za tekmovanje smo razvili aplikacijo, imenovano EthnoCon, katera je združevala več zanimivih funkcionalnosti - katere so vse zajemale glavno temo tekmovanja, ki je leta 2005 bilo "Povezovanje kultur". Ena izmed funkcionalnosti, na primer, omogoča videokonferenco med uporabniki s skoraj realno časovnim prevajanjem v obliki podnapisov, tako so se vsi uporabniki razumeli med seboj ne glede na jezik, ki so ga govorili. Prav tako je omembe vredno še prevajanje besedil na fotografijah, na primer slikaš jedilnik v tujem jeziku s telefonom in sliko v nekaj sekundah dobiš le s vstavljenim prevedenim tekstom nazaj na mobilnik. Vse pa je bilo zavito v idejo socialnih mrež in druženja, pri uporabi teh aplikacij. Glede na to, kako so se podobne aplikacije na temelju teh mrež razvila v letu 2006, samo podkrepi dejstvo, da smo bili na pravi poti. Te stvari komercialno še sedaj niso dosegljive uporabnikom v takšni meri - seveda projekt kasneje ni zaživel, a o tem več kasneje.

 Po zmagi v Sloveniji ste nadaljevali pot vse do finalnega tekmovanja na Japonskem. Kako ste doživljali to pot?

Sama naprednost in zanimivost teh funkcionalnosti nam je pomagala pri lažjem napredovanju na samem tekmovanju. Tako smo po nacionalni zmagi prišli na finale vzhodne in srednje Evrope v Grčijo, kjer smo prav tako zmagali. Ta zmaga je bila naša vstopnica za svetovni finale na Japonskem, kjer smo po napornem tednu na koncu zasedli nehvaležno četrto mesto - a vendar za Slovence, ki so bili prvič na tem tekmovanju in ob dejstvu, da smo premagali velike države kot ZDA, Velika Britanija, Avstralija oziroma ogromno skupin in študentov iz celega sveta, (več tisoč) je to zavidljiv dosežek na področju informacijskih tehnologij. In zaradi naše uvrstitve je Slovenija tudi bila gostitelj finala za vzhodno in srednje Evropo leta 2006.

Poleg tekmovanja Imagine Cup smo se leta 2005 prijavili še na eno Microsoft tekmovanje "Microsoft Embeeded Student Challenge", kjer smo bili na koncu izbrani kot edina ekipa iz Evropske Unije, ki se je udeležila finala na sedežu Microsofta v Redmondu, ZDA.

Vendar tukaj še zgodba ni končana, na podlagi naših rezultatov na samem tekmovanju in narave naše aplikacije smo bili povabljeni na t.i. Inovacijski pospeševalnik (Innovatin accelerator), ki sta ga gostila Britanski telecom (BT) in Microsoft v Veliki Britaniji v začetku leta 2006. Na ta dogodek je bilo takrat povabljenih vsega skupaj 6 skupin iz celotnega Imagine Cup tekmovanja. Ideja dogodka je bila razširitev Imagine Cup aplikacij v komercialne rešitve. Pri tem smo imeli vso tehnično in poslovno pomoč sponzorskih podjetij.

Prav tako pa je na samem dogodku bilo veliko različnih predstavitev in predavanj o vizijah BTja v naslednjih letih, predvsem na področju internet telefonije oziroma omrežij naslednjih generacij. BT je namreč gradil novo omrežje, pri katerem pa mu je manjkalo aplikacij, katere bi mu kot operaterju prinašale dodatne zaslužke.

 Ste za BT tudi na tem dogodku razvili aplikacijo?

Da, po enem tednu smo naredili nekaj nepozabnega, postavili smo EthnoCon malo na stran in v pičlih sedmih dneh razvili novo prototipno rešitev, imenovano Inova Gaming Platform. Kot je iz imena razvidno, gre za igralno platformo, ki je omogočala igranje iger med več uporabniki ne glede na tip naprave - namizni računalnik, mobilnik. Kot dodatek smo ponudili tudi razvijalski paket, ki je omogočil razvijalcem iger enostaven prehod na "multiplayer" način igranja. Vse igre pa so z uporabo tega paketa imele možnost, da se uporabniki tudi vidijo in slišijo med seboj.

Rešitev je bila na takratnem dogodku izjemno uspešna zaradi same narave, ki se je integrirala v vizijo BTja in vsem je jasno kaj se zgodi, ko predstavniki velikih firm vidijo takšen potencial v treh ljudeh in kaj so sposobni narediti v tako kratkem času.

In če lahko rečem, da smo na samem tekmovanju Imagine Cup videli, da smo sposobni razviti zanimive rešitve, smo na tem dogodku spoznali, da smo jih sposobni tudi prodati. Tukaj so bili naši začetki prehoda v poslovne vode in tako smo poleti 2006 ustanovili podjetje Inova IT.

 Ste na tej poti doživeli tudi kakšne težave?

Seveda je poslovni svet čisto drugačna igra Če si prej kot študent nekaj razvijal iz veselja in v namene tekmovanja, moraš tukaj dejansko preživeti in se zraven samega razvoja znajti v kupu različne birokracije. Seveda je bil začetek vse prej kot lahek, a kot prej na samem tekmovanju so nam tudi tukaj bile zvezde naklonjene. Najprej bi posebej izpostavil Tovarno podjemov - univerzitetni inkubator v Mariboru, kateri nam je takoj ponudil brezplačno uporabo njihovih novih prostor ter storitev. Kot takšni so in še nam vedno stojijo ob strani z vso pomočjo, ki nam jo lahko nudijo. Lahko rečem, da so nam odvzeli začetni del bremena, tako da smo se osredotočili samo na delo in iskanje prvega projekta, ki bi nam v čim krajšem času omogočil finančno stabilnosti. Seveda tudi ta ni prišel takoj, a vendar se lahko pohvalimo, da smo v prvih 6 mesecih že uspešno zaključili prvi projekt, katerega pa smo dobili iz Amerike in ne Slovenije. Od tega projekta naprej so se stvari samo še stopnjevale in če smo v letu 2006 bili v podjetju samo trije, nas je konec leta 2007 že bilo sedem, seveda pa še vedno iščemo zanimive ljudi, s katerimi bi radi sodelovali.

 Zaupajte nam, kako uspešno posluje vaše podjetje?

V letu dni smo si uspeli razviti lastno prepoznavnost in kot nagrado za naše delo smo leta 2007 dobili nagrado mestne občine Maribor kot eno najbolj uspešnih "startup" podjetij v tej regiji.

Naša osnovna dejavnost je razvoj novih storitev in aplikacij na osnovi VoIP tehnologije, katere bodo operaterjem in ostalim ponudnikom omogočale dodatni prihodek, prav tako pa kombinacija teh storitev omogoča razvoj novih aplikacij, od katerih bi marsikatera lahko bila naslednja "killer" aplikacija.

Seveda nam samo ti produkti zaenkrat ne bi omogočili preživetja, saj vsi vemo, da je razvoj včasih enostavnejši od prodaje, zato jih kombiniramo tudi z različnimi profesionalnimi storitvami za druga podjetja, od katerih je večina tujih (le eno slovensko). Te storitve nam dajejo konstanten finančni prihodek, s katerim sponzoriramo razvoj naših produktov in njihovo lansiranje na svetovni trg. In kot takšne nam predstavljajo alternativo nasproti kakršnemu koli trenutnemu rizičnemu kapitalu.

O samih prihodkih raje ne bi govoril v številkah, omogočajo nam finančno neodvisnost, niso pa pretirani, tako da še nihče med nami nima jahte ali vikenda na morju. Tudi močno dvomim, da je to naša želja.

 Kako vidite prihodnji razvoj podjetja in vaših rešitev?

Če pogledamo naše načrte za prihodnost, je to seveda razvoj in prodaja lastnih rešitev. V množici produktov, ki jih imamo, sta dva še posebej izrazita in se nanašata na našo osnovno dejavnosti - razvoj aplikacij na osnovi VoIP tehnologij. Eden izmed produktov namreč omogoča ponudnikom VoIP rešitev večji promet in s tem tudi večji zaslužek, saj zelo poenostavi način klicanja iz našega osebnega računalnika - samo s klikom na številko v različnih tipih aplikacij, namiznih in spletnih. Prednost tega produkta pa je njegova neodvisna arhitektura, kar pomeni, da se zelo enostavno integrira z poljubno tehnologijo operaterja oziroma ponudnika VoIP storitev, torej dejansko se zamenja samo komunikacijski del.

Drugi produkt, ki je v razvoju in s katerim smo imeli konec leta 2007 velik uspeh v Veliki Britaniji, pa bo spremenil oziroma poenostavil način uporabe telefonskih konferenc in ima kot takšen ogromen potencial, da globalno uspe.

 Poslujete večinoma s tujimi partnerji; kako pa je v Sloveniji?

Seveda je velika želja, da pride do uporabe teh dveh in še ostalih produktov tudi v Sloveniji, vendar se stvari tukaj odvijajo dosti bolj počasi kot v tujini, za kar upam, da se bo v prihodnosti tudi spremenilo, pri čimer bomo tudi sami morali vložiti nekaj energije v še večjo prepoznavnost podjetja.

Kot podjetje lahko rečem, da smo zelo odprti in delujemo bolj v smislu ameriškega načina, saj se zavedamo, da je sodelovanje in povezava z drugimi ključ do uspeha, zato smo neprestano v iskanju zanimivih partnerjev.

Na vidiku imamo kar nekaj takšnih ključnih partnerjev, s katerimi se bomo morda lotili kakšnega večjega Evropskega projekta, vendar je sedaj še prezgodaj za besede o tem.

Avtor: Aleš Ruter

Članek je bil objavljen na Finance.si 16. januarja 2008.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Nove generacije družinskih podjetij podpirajo preobrazbo poslovanja

Večina naslednikov v družinskih podjetjih je prepričana, da so pripravljeni za novo digitalno dobo. Podatki pa kažejo, da je...

Posel 2030
Tehnologija
Tehnologija So podjetja pripravljena na digitalno transformacijo?

Vpliv umetne inteligence in drugih digitalnih tehnologij bo lahko imel večji vpliv na poslovanje podjetij, kot ga je prinesel razvoj...

Posel 2030
Energetika
Energetika Litij-ionske baterije so prihodnost elektromobilnosti in shranjevanja električne energije

Litij-ionske baterije se uporabljajo predvsem v avtomobilih in za velike sisteme. Na uporabo takšnih baterij se pripravljajo v večjih...

Posel 2030
Finance
Finance Facebook z libro vstopa na trg kriptovalut in digitalnih plačil

Facebook cilja tako na uporabnike, ki si želijo dobre plačilne izkušnje, kot na skoraj dve milijardi ljudi, ki sploh nimajo bančnih...

Posel 2030
Prihodnost mobilnosti
Prihodnost mobilnosti Mobilnost 2030: Pametna mesta so pešcem in kolesarjem prijazna mesta 3

S prihodnostjo mobilnosti v mestih se veliko ukvarjajo predvsem ponudniki vozil in informatiki, ni pa nujno, da so njihove rešitve...

Posel 2030
Prihodnost dela
Prihodnost dela Digitalizacija vpliva na prihodnost dela: Podjetja so pred pomembnim izzivom

Prihodnost dela prinaša korenite spremembe pri dojemanju, kaj sploh pomeni delovno mesto, s tem pa se spreminja tudi način dela in odnos...